1. série - Stargate Atlantis

2004-2005

1. série / 2. série / 3. série / 4. série / 5. série

1x01 a 1x02 / 1x03 / 1x04 / 1x05 / 1x06 / 1x07 / 1x08 / 1x09 / 1x10 a 1x11 / 1x12 / 1x13 / 1x14 / 1x15 / 1x16 / 1x17 / 1x18 / 1x19 a 1x20

1x01 a 1x02 - Vynoření (Rising)


1x01 - Vynoření 1. částPřed mnoha milióny lety opouští Antikové s městem základnu na Zemi a vydávají se neznámo kam. Později v roce 2004 zkoumá expedice na Zemi tuto základnu. Dr. Daniel Jackson tam také objeví adresu ztraceného města, která se skládá z osmi symbolů a je v galaxii Pegasus. Je rozhodnuto, že se tam vydá expedice, i když není jistý návrat na Zemi. Pro otevření červí díry je potřeba skoro vyčerpaný modul ZPM. Po poslání sondy a zjištění vhodných podmínek, se tam expedice vydává a po příchodu se město samo od sebe začíná probouzet. Nenachází zde žádné známky života, ale najdou spoustu nových technologii. Také zjistí, že město je na dně oceánu a štíty už to dlouho nevydrží, protože poslední ZPM už je skoro vyčerpané. Musí tedy najít nové ZPM a je sestaven tým, který se vydává na planetu Athos. Tam sice ZPM nenajdou, ale dozví se o novém mocném nepříteli…

Na Athos přilétají bránou tři lodě Wraithů a začínají s přenosem místních vesničanů, ale i plukovníka Summerse z expedice. Poručík Ford zaregistruje adresu, kam odletěli. Sheppard se s uprchlíky vrací na Atlantis, ale tam je hned informován, že musí evakuovat město, protože kolaps štítů je nevyhnutelný. Město ale najednou začne stoupat a vynořuje se nad hladinu. ZPM je sice vyčerpané, ale teď už pro chod města mohou použít naquadahové generátory, ale nemohou zapnout štíty. Majoru Sheppardovi se nakonec podaří přesvědčit Weirovou, aby povolila záchrannou misi. Zjistí, že brána planety je na oběžné dráze a musejí použít Antickou loď, které dali jméno Puddle Jumper. Sheppard zjišťuje, co všechno loď umí a po přistání se dostávají do mateřské lodi Wraithů. Tam Sheppard zjistí, že už je pozdě, protože najde Summerse, jak se na něm královna krmí a zabije ho. Později se jim podaří uniknout s Athosiany, ale probouzí tím Wraithy z hibernace…

Nahoru

1x03 - Hra na schovávanou (Hide and Seek)


1x03 - Hra na schovávanou

Zatímco expedice zjišťuje, co vše ve městě je a jak to funguje, Dr. McKay touží ovládat antickou technologii a přemluví Becketta, aby na něm vyzkoušel genovou terapii. Ta je úspěšná a McKay zkouší osobní štít, který mu zajišťuje nezranitelnost. Nejde mu ho ovšem deaktivovat a nemůže jíst, ani pít. Mezitím Grodin instaluje do města autodestrukční zařízení, které vyžaduje dva bezpečnostní kódy. Sheppard chce o tom informovat Teylu, ale Dr. Weirová stále váhá o loajalitě Athosianů. Později si začnou hrát dvě děti Athosianů Jinto a Wex na schovávanou, ale když se Jinto dostane do malého skladu, kde má expedice zásoby, zmizí. Začnou tedy po něm pátrat, ale nemohou použít senzory, protože neukážou samotné lidi. Senzory ale zjistí nějaké divné známky energie, která jak později zjistí, vypadá jako temný stín a živí se energií města. Musí přijít na to, jak tuto životní formu zlikvidovat a najít Jinta…

Nahoru

1x04 - Třicet osm minut (Thirty-Eight Minutes)


1x04 - Třicet osm minut

Sheppardův tým byl na průzkumné misi na planetě Wraithů, ale zjistili, že už tam jejich mateřský úl není a zanechal za sebou kráter. Při návratu jsou ale napadeni a major Sheppard nařizuje ústup do Jumperu, ale při ústupu je napaden parazitním Iratuským broukem, který ho znehybní. Ford se pro něj vrací, ale brouka nelze nijak oddělit a při každém pokusu o oddělení jen způsobuje veliké bolesti Sheppardovi. Dostanou se do Jumperu a při zpáteční cestě jim poškodí pravý motor, a když vlétají do brány, motor se zcela nezasune a Jumper se zaklíní v bráně.  Předek lodi je tedy už demolekularizován, ale zadní část s týmem je nedotčena. Mají tedy jen 38 minut, než se červí díra uzavře a všichni zahynou. Zatím se marně pokouší dostat tvora ze Shepperdova krku, ale ten nakonec navrhne, aby ho usmrtili a po odstranění parazita ho znova uživili. Parazita zlikvidují, ale majora se oživit nepodaří a posílají ho za horizont událostí, aby byl pak oživen na Atlantis, až se z toho dostanou. Času stále ubývá a musí přijít už jen na to, jak uvolnit zaklíněnou loď…

Nahoru

1x05 - Podezření (Suspicion)


1x05 - Podezření

Brána se aktivuje a vrací se neočekávaně Sheppardův tým a jsou pod útokem Wraithů. Dr. Weirová má podezření, protože tým byl napaden 5x z devíti misí a není to náhoda. Stále je potřeba najít ZPM, takže musí špióna najít co nejdříve a Teyla nebyla informována o zasedání, což jí značně rozčílí, že padá podezření hlavně na Athosiany. Nakonec bezpečnostní opatření pochopí a Dr. Weirová zahájí jednání s Athosiany, aby zjistila nějaké informace. Mezitím Dr. Zelenka náhodou aktivuje sekvenci, která otevírá střechu v hangáru Jumperů a zjistí, že s nimi mohou opustit město. Většina Athosianů je pobouřena a informují Weirovou, že by chtěli opustit město. Sheppard s Fordem v Jumperu při průzkumu planety nalézají pevninu a Halling tam chce jít se svými lidmi. Po odchodu Athosianů jde tým na další misi, ale opět tam na ně čekali Wraithové. Nakonec zjišťují, že za všechno může Teylin medailonek, který Sheppard nevědomky aktivoval a chtějí ho použít jako návnadu na chycení živého Wraitha…

Nahoru

1x06 - Konec dětství (Childhood's End)


1x06 - Konec dětství

Tým Atlantis letí v Jumperu a najednou ztratí nad ním kontrolu a musí nouzově přistát na planetě. Vyšetřování ukáže, že za to může elektromagnetické pole a také zjistí, že na planetě žijí lidé ne starší jak 25 let, a když se tohoto věku dožijí, spáchají rituální sebevraždu, protože si myslí, že je to chrání před Wraithy. Posléze McKay nalézá zařízení napájené ZPM, které vydává EM puls, a proto tam Wraithové nechodí, protože by ztratili technologickou výhodu. McKay bere ZPM na Atlantis, ale tam zjišťují, že je jim k ničemu, protože zapnutý štít by vydržel jen pár hodin. Mezitím Sheppard zjišťuje, že jeden ze „starších“ jménem Keras se chce druhý den obětovat a vymluvit mu to, nepomáhá. McKay zjistí, že je za to vlastně odpovědné to zařízení, protože má jen omezený dosah a udržují tak i svou populaci, aby se nedostali mimo dosah. Jelikož je teď zařízení neaktivní, aktivuje se wraithský vysílač a ten přivolá jejich sondu. Místní si myslí, že je za to odpovědný Sheppardův tým a ten musí přijít na to, jak jim to vysvětlit a McKay musí znova aktivovat zařízení…

Nahoru

1x07 - Otrávená studnice (Poisoning the Well)


1x07 - Otrávená studnice

Tým Atlantis objevil Hoffany, rasu lidí, kteří se vyvinuli na úroveň zhruba jako u nás během 1. Světové války. Jejich znalosti jsou uloženy v několika skrytých knihovnách, aby se zabránilo úplnému zničení při další návštěvě Wraithů. Pracovali na séru, které by zabránilo Wraithům se na nich krmit. Atlantis přislíbí pomoc a posílají tam Dr. Becketta, aby pomohl místní vědkyni Perně k vytvoření séra v předstihu. Sérum dokončí, a když Hoffanové zjistí, že Atlantis má zajatého Wraitha, chtějí ihned na něm sérum vyzkoušet. To se ale příčí Weirové. Nakonec tedy svolí a dají ho dobrovolníkovi, který se nechá krmit Wraithem. Zanedlouho zjistí zajímavé vedlejší účinky, které Wraitha zabijí. Hoffanové jsou tím nadšeni a začnou ihned distribuovat sérum všem svým lidem. To se nelíbí Beckettovi, protože není ještě pořádně otestované a zanedlouho polovina naočkovaných lidí umírá…

Nahoru

1x08 - V podzemí (Underground)


1x08 - V podzemí

Tým zahájí přes Teylu obchodní jednání s Genii, což jsou podle ní obyčejní farmáři, protože na Atlantis dochází jídlo a nutně ho potřebují. Nabízejí jim za to léky, ale to je pro ně málo a tvrdí, že by nebyli schopni zásobovat potravinami sebe i celou Atlantis, protože v úrodné půdě jsou 300 let staré pařezy a není srandy takové pole vyčistit. Sheppard jim nabídne alternativu a ukáže jim odstřel pařezu plastickou trhavinou C4. Když to vidí, tak obrátí a uzavřou spojenectví. Sheppard s McKayem to jdou oznámit na Atlantis a Teyla s Fordem tam zůstávají. Při návratu na planetu zabloudí a McKay objeví nějaký tajný vchod do podzemí, kde je pak zajmou. Z farmáře se vyklube vůdce Geniů Cowen. Chtějí je za prozrazené tajemství zabít, ale McKay je přesvědčí, že jim pomůžou s jadernou bombou, kterou zkouší a uzavřou tedy spojenectví. Řeknou si navzájem informace a naplánují misi na jeden mateřský úl Wraithů. Tam ovšem Tyrus přijde o život a Geniové z toho podezírají Teylu…

Nahoru

1x09 - Domov (Home)


1x09 - Domov

Při zkoumání planety M5S-224 Rodney zjistí, že hvězdná brána čerpá energii z atmosféry a domnívá se, že by bylo dost energie na vytvoření červí díry na Zemi. Konzultují to na Atlantis s Weirovou a rozhodne se, že se vymontuje  ovládací krystal z Atlantis a přepraví se na planetu. Vytvoření červí díry je úspěšné a spojují se s SGC, kde jim řeknou, že můžou klidně projít, protože na Prométheu je nainstalován asgardský hyperpohon a mohou se pak bez problémů během měsíce dostat zpět. Cestují tedy na Zemi a posléze zjišťují, že Prométheus měl nehodu a není schopen je vzít zpět. Každý člen týmu si pomalu začíná uvědomovat, že něco není v pořádku, protože Sheppard vidí přátele, kteří už jsou mrtví, Weirová se od Hammonda dozvídá, že Atlantis bude nyní čistě vojenská záležitost a McKay zjišťuje, že jeho vědecké výpočty vycházejí jako blábol. Dojdou k závěru, že Země není reálná a později je osloví Hammond a sděluje jim, že je bytost z té planety, oni jsou na planetě v bezvědomí a tyto halucinace jim vytvořili, protože každá aktivace brány jich zabije milióny. Chtějí je takhle nechat a tým je musí přesvědčit, že už se nevrátí…

Nahoru

1x10 a 1x11 - Bouře, Oko bouře (The Storm, The Eye)


1x10 - Bouře

Sheppard s Teylou letí s Jumperem k pevnině a zaregistrují obrovskou bouři, která se žene právě na pevninu, kde jsou Athosiané a Atlantis. Tento problém později řeší Rodney se Zelenkou, protože bouře by město bez štítů zničila. Nakonec najdou řešení, odpojit uzemňovací stanice, protože chodby města jsou značně vodivé a dokázaly by nahromadit dost energie na zapnutí štítů. Mezitím ale Weirová posílá Forda na jinou planetu, aby vyjednal případnou evakuaci na pár dní, ovšem Smeadona mají pod palcem Geniové, a když se dověděli, že bude město opuštěné, naplánují útok a převzetí kontroly nad městem. Atlantis se evakuuje a Geniové získají od jednoho Athosiana jeho IDC a dostávají se na Atlantis. Kolya zajme Weirovou s Rodneym, ale jejich rozhovor slyší přes komlink Sheppard, který odpojuje uzemňovací stanice. Schová všechny C4 a chce podporu od Forda, ale ti zůstali s Athosiany v Jumperu na pevnině schovaní před bouří. Sheppard poničí při jedné přestřelce u poslední uzemňovací stanice ovládací panel a nelze ji tak odpojit. Město je ztraceno, ale přesto se snaží vyjednat podmínky s Kolyou…

Kolya chce zabít Weirovou, ale neudělá to a řekne Sheppardovi, že ji zabil. To ho značně rozzuří a chce ho zabít taky. Ladon pomocí detektoru známek života najde Shepparda a pošle za ním tři muže. Ten je ale zabije a zapne štít brány, když přicházejí posily Geniů. Projde jen 5 z 60. Mezitím Carson prolétá bouří a vrací se na Atlantis, kde zamíří přímo do zbrojnice. Zatímco McKay s Weirovou opravují uzemňovací stanici, Kolya kontaktuje Shepparda, aby opravil generátor napájení, jinak zemřou. Překvapí ho tam dva Geniové, ale Ford je zneškodní. Když je vše opraveno, musejí se vrátit všichni Geniové do kontrolní místnosti, protože jen ta bude chráněna. To samozřejmě ví i tým a naplánují, jak Genie porazit. Když Sora zneškodní Becketta, bojuje pak s Teylou, aby pomstila smrt svého otce. Weirová s Rodneym předstírají aktivaci štítů a tvrdí, že to nefunguje a musí opustit město. Kolya je bere jako rukojmí, ale u brány ho překvapí Sheppard s Fordem…

Nahoru

1x12 - Všemu navzdory (The Defiant One)


1x12 - Všemu navzdory

Sheppardův tým prozkoumává planetu na opačné straně sluneční soustavy, kde je Lantea. Nachází zde Antický obranný satelit a na povrchu také havarovanou Wraithskou loď. Loď byla sestřelena satelitem před 10 000 lety a jdou ji prověřit. Nenachází tam žádné známky života a jsou šokováni, když zjistí, že se Wraithové uchýlili ke kanibalismu, aby přežili. Další vyšetřování ukáže, že jsou na lodi stovky stázových komol pro lidi, což ukazuje na obrovské zásobovací plavidlo. Nic netušící tým však probudil vstupem na loď jednoho přeživšího Wraitha, který hned zabil jednoho člena týmu a druhému Dr. Galiemu vysál většinu životní energie. To způsobilo taktickou výhodu Wraitha, protože tím rozdělil jejich sílu, Rodney musel zůstat u Galie a Sheppard šel po Wraithovi. Ten nachází Jumper, ale nepodaří se mu ho aktivovat, protože nemá ATA gen. Sheppardovy pokusy zabít ho, jsou také neúspěšné, protože je čerstvě nakrmený a má neuvěřitelnou regenerační schopnost. Z lovce se brzy stává lovený a bojují o holý život…

Nahoru

1x13 - Horká zóna (Hot Zone)


1x13 - Horká zóna

Při zjišťování škod po bouři nachází skupina vědců a pracovníků jednu z mnoha laboratoří a zanedlouho mají dvě osoby nějaké halucinace a vzápětí umírají. Vzhledem k povaze nevysvětlitelných úmrtí Weirová nařídí karanténu města. Dr. Beckett a zdravotnický tým se snaží zjistit povahu nákazy. Sheppard je náhle informován, že jeden z infikovaného týmu jménem Peterson uprchl a dostal se do centra města, kde mu Bates otevřel dveře a pustí se za ním. Mezitím z pitvy vyplývá, že oběti zemřeli na mozkové aneurysma nad zrakovou kůrou. McKay s Beckettem odhalí, že virus není organický, ale jedná se o nějakou nanotechnologii. Rodney ale po vyčerpání času neumírá a domnívají se, že nepůsobí na lidi s ATA genem. Dojdou k závěru, že by nanovirus mohli zničit EM pulsem a Sheppard tedy aktivuje generátor EMP, ale nejde to podle plánu a lidé začnou v jídelně ještě více bláznit a rozervou i ochranný oblek Teyly. Podle Rodneyho nebyl puls dost silný a Zelenkovi s Fordem zbývá tak 20 minut života. Sheppard má plán odpálit nad městem naquadahový generátor…

Nahoru

1x14 - Útočiště (Sanctuary)


1x14 - Útočiště

Sheppardův Jumper honí tři wraithské šipky, ale najednou se z povrchu planety vzedme proud jakési energie a šipky zničí. Rodney si myslí, že by na planetě mohla být nějaká zbraň napájená ZPM a tak tam přistanou. Najdou tam jen preindustriální civilizaci, která nic o Wraithech neví a prý je chrání bytost Athar. Tým přijme jejich kněžka Chaya Sar, která má spojení s Athar. Žádají ji, jestli by nemohli přijmout uprchlíky, ale Athar prý odmítne. Pak ji přesvědčí, aby s nimi šla na Atlantis. Tam podstoupí nějaké testy a Sheppard ji provede městem. Chaya najednou aktivuje biosenzor a všichni jsou udiveni, že má ATA gen. Rodney začíná mít podezření. Snaží se s ní sjednat nějaké podmínky pro výměnu technologií, ale bez úspěchu. Z Carsonových testů vyjde najevo, že je dokonale zdravá a nakonec zjistí, že je to Antička, která za trest musí chránit lid planety Proculus. Když se vrátí zpátky na Proculus, protože ji napadli Wraithové, Sheppard tam letí za ní, ale zastaví ho, když se objeví v jeho Jumperu. Po opuštění Jumperu Sheppard zjistí, že je to vlastně Athar…

Nahoru

1x15 - Dříve než usnu (Before I Sleep)


1x15 - Dříve než usnu

Sheppard gratuluje Weirové k narozeninám a pak se vydává spolu s Fordem a Teylou prozkoumat další prostory města. V jedné z laboratoří najdou stázovou komoru, ve které je stará žena. Domnívají se, že neopustila s ostatními Atlantis a Weirová ji chce probudit, jestli by nevěděla o nějakých ZPM. Když se probere, podívá se na ně a řekne jen „fungovalo to“ a zase usne. Tým také najde kus papíru, na kterém jsou napsány adresy několik planet, z nichž na jedné M7G-677 již byli a bylo tam ZPM. Když se znova probouzí, tak tvrdí, že je Elizabet Weirová, která je z jiné časové linie a Carson to testy DNA potvrdí. Při další rozpravě se od ní dovídají, co se stalo. Přišli na Atlantis, ale na ní se systémy začali po příchodu hned hroutit a štít zkolaboval. Přežili jen Weirová, Sheppard a Zelenka, kteří se dostali do Jumperu, který byl ale jiný a ve vesmíru aktivovali stroj času, který je přenesl o 10 000 let zpátky do minulosti. Jsou sestřeleni Wraithy a přežije jen Weirová, která pak žádá Antiky o pomoc. Ti odmítnou, ale pomůže jí Janus, tvůrce stroje času a vymyslí spolu plán, aby se to neopakovalo…

Nahoru

1x16 - Bratrstvo (The Brotherhood)


1x16 - Bratrstvo

Podle pověstí je jedno ZPM skryto na planetě Dagan a tým ho začne hledat. Po příchodu na planetu se dozví, že existuje starobylá skupina, která si říká Bratrstvo a má ZPM chránit, než se pro něj vrátí Antikové a odmění je. Mezitím Dr. Zelenka na Atlantis objeví dálkový senzor, který dokáže sledovat objekty v hlubokém vesmíru. Je aktivován, protože na Lanteu se dostala jedna Wraithská šipka. Na planetě zatím najdou místo, kde se ZPM nalézá, ale překvapí je Kolya, který jejich plány sabotuje. Zjistí, že k aktivaci spouštěcího mechanismu jim chybí ještě jeden kámen z devíti. Vrátí se na předchozí místo, kde Rodney zjistí, kde kámen je. Vrací se s ním a snaží se získat ZPM, ale uvědomí si, že kameny musí být vloženy podle určitého vzoru. Na Atlantis zatím Wraithská šipka skenuje město a když ji pronásledují, sama se zničí. Předtím ale vyšle do vesmíru zprávu. Na Daganě zatím překvapí rozptýleného Kolyu a získají zpět kontrolu nad situací. Když se ale vrací k Jumpperu, obklopí je místní lidé a zjistí, že jsou z Bratrsva a chtějí zpět ZPM, protože nejsou Antikové. Na Atlantis také zjistí, že jsou k nim na cestě tři mateřské úly Wraithů a dorazí za dva týdny…

Nahoru

1x17 - Dopisy z Pegasu (Letters from Pegasus)


1x17 - Dopisy z Pegasu

Po zjištění hrozby Wraithů, kteří se ženou na Atlantis, se nakonec rozhodnou pro riskantní plán, ve kterém využijí všechny energetické zdroje na otevření červí díry na Zemi a pošlou vysoce komprimovanou zprávu. Dr. Zelenka zjistí, kde Wraithské lodě opustí hyperprostor a major Sheppard s Teylou se rozhodnou osobně dohlédnout na hrozbu. Po příletu na planetu Teyla varuje svého přítele Orina o hrozbě Wraithů a slíbí mu, že ho tady s rodinou nenechají. To ale Sheppard neslibuje. Na Atlantis se zatím rozhodne, že by každý měl poslat domu video zprávu a začnou s nahráváním. Nad planetou zatím vylétá Wraithská flotila z hyperprostoru a jsou zděšeni, protože každou mateřskou loď ještě doprovází tři křižníky a navíc to není jenom zastávka a na planetě začíná sklizeň. Wraithové zamezí únik aktivací brány a tak jim nezbývá, než letět na místo srazu s Orinem a čekat na něj. Nakonec jeho rodinu zachrání i s dalšími lidmi a na Atlantis je posléze úspěšně odeslán „mezigalaktický e-mail“…

Nahoru

1x18 - Dar (The Gift)


1x18 - Dar

Teyla má noční můru, ve které vidí, jak Wraith prochází chodbami Atlantis až k jejímu pokoji a tam se na ní začne krmit. Další den je podrážděná a nepozorná a v noci se to opět opakuje. Sheppard chce, aby si promluvila s Dr. Heightmeyerovou, ale ta se na něj zlobí. Sheppard ji s sebou nevezme na stanoviště alfa a tak jde tedy za doktorkou si promluvit. Později jde za Beckettem, jestli to není náhodou nějaký biologický problém. Rozhodnou se jít na pevninu za Charin, aby se o ní více dozvěděli. Ta jim vypráví příběh, že existovali lidé, kteří byli zajati Wraithy, ale vrátili se a pak slyšeli hlasy. Teyla je jejich potomek. Na té planetě potom najdou laboratoř, kde zjistí, že se Wraithové vyvinuli z Iratuského brouka. Potom je Teyla informována, že jeden Wraith dělal s těmi lidmi experimenty, aby se mohli lépe nakrmit a má tedy v sobě wraithskou DNA, která jí propůjčuje mentální schopnost je slyšet. Dojdou k závěru, že by mohla o nich zjistit nějaké informace. Souhlasí a při napojení vidí vnitřek lodi očima jednoho Wraitha. Při druhém pokusu ji ale jeden Wraith ovládne…

Nahoru

1x19 a 1x20 - V obležení (The Siege)


1x19 - V obležení 1. část

Jak se blíží Wraithská flotila, Dr. McKay a Dr. Zelenka informují expedici, že celou flotilu lodí může zastavit poslední obrana, Antický satelit a jsou přesvědčeni, že ho dokážou zprovoznit. Sheppard vyráží hledat nové stanoviště alfa a Rodney s Grodinem letí zprovoznit satelit. Zelenka informuje Weirovou, že autodestrukce nezničí úplně celé město a Wraithové by pak mohli nějaké systémy a databázi obnovit. Sheppardův tým se vrací, protože byli napadeni. Mezitím se McKay dostává k satelitu a snaží se ho aktivovat a zapnout atmosféru, aby mohl Grodin přistát a pomohl mu s opravami. Aby ale vyřešili problém, musí jít někdo mimo satelit. Weirová je mezitím informována Zelenkou, že vynalezl virus, který je schopen zničit Antickou databázi. Weirová ji chce zálohovat na pozemský harddisk, ale Zelenka jí řekne, že by se mohlo zachránit jen 8%. Dr. Beckett zjistí, že je ve městě Wraith a pomocí biometrických senzorů ho lokalizují a tým Shepparda ho zajme a vyslýchá. Wraithská flotila vystupuje z hyperprostoru a Grodinovi se podaří se satelitem zničit jeden mateřský úl, ale zase se porouchá, nemůže střílet a nemůže ho opustit…

Rodney se vrací na Atlantis a Weirová spustí autodestrukci. Najednou je brána aktivována a přichází ze Země vojáci s vybavením a mají za úkol uchránit Atlantis za každou cenu. Plukovník Everett je informuje, že na Zemi našli ZPM a Daedalus tu bude s ním za 4 dny. Dále je informuje o jejich plánu, nových zbraních, naquadahových generátorek a jaderných hlavicích, které si s sebou přinesli. Udělají přípravy na obranu, rozmístí railguny, miny ve vesmíru a Rodney propojí naquadahový generátor s ovládacím křeslem a aktivuje ho. Bohužel přijdou o miny, které se navedou na asteroidy, které se z nenadání objevily. Přilétají wraithské šipky a boj o město začíná. První vlnu dokážou zničit, ale některé části města jsou poničeny a přeživší Wraithové se dostanou do města. Sheppard má plán vletět v zamaskovaném Jumperu s atomovkou do Wraithského úlu. Weirová jde tedy vyjednat podmínky na Genii, aby jim dali jaderné zbraně. To nejde moc dobře, ale nakonec je přesvědčí. Vše se ale děje špatně, protože se spousta věcí pokazí, Wraithové postupují městem a ještě k tomu začíná druhý útok Wraithských šipek. Sheppard se dostává s Jemperem a hlavicí do jednoho mateřského úlu a Rodney odpočítává do výbuchu…

Nahoru

1. série / 2. série / 3. série / 4. série / 5. série


Autor: Scimani © 2010, e-mail: scimani@sg-portal.eu