Neoficiální časová osa - 2005 až 2014 n. l.
Rozcestník neoficiální časové osy SG
Stránka: 1 2 3 4 5 6
Rok 2005 n. l. / Rok 2006 n. l. / Rok 2007 n. l. / Rok 2008 n. l. / Rok 2009 n. l. / Rok 2010 n. l.
Rok 2005 n. l.
-
SG-1 objeví prastaré mimozemské zařízení, které slibuje přinést „mír do minulosti”. Při pokusu o rozluštění jeho symbolů pohlcuje náhlý elektrický výboj Dr. Daniela Jacksona, kterého přenese na Abydos do minulosti (Stargate SG-1: Daniel’s Song).
-
Dr. Jackson objevuje polohu ztracené antické laboratoře a samozřejmě je nemožné odolat pokušení ji prozkoumat. V laboratoři najdou zařízení, prototyp technologie navržené antickým vynálezcem Janusem, které má nahradit síť hvězdných bran. Ale když přístroj Ouroboros náhodně aktivují, pošle je na neznámý svět do vzdálené galaxie, kde nic není tak, jak má být. Přátelé nejsou vždy přátelé a čeká na ně hrozný nepřítel. SG-1 musí přežít dost dlouho, než naleznou cestu domů. Stalo se po událostech SG-1 8x18, tedy po zničení Anubise (Stargate SG-1: Ouroboros).
-
Aiden Ford se po jeho infikování wraithským enzymem a útěkem z Atlantidy snaží srovnat myšlenky a vymýšlí plán, jak přesvědčit expedici. Přitom musí lovit Wraithy, aby přežil. Stalo se chvíli před událostmi epizody SGA 2x03, tedy před tím, než expedice poznala Ronona Dexe (Choices).
-
Atlantida je pod počátečním náporem Wraithů, protože dorazily wraithské úly a začala bitva o ni. Expedice se potřebuje dostat k antickému ovládacímu křeslu, aby mohli použít drony, ale je to velmi obtížné, protože Wraithové se pohybují volně ve městě. Zelenka s ozbrojeným doprovodem se snaží pročistit cestu k místnosti s křeslem, protože transportní komory jsou mimo provoz, ale když jsou přepadeni, Zelenka čelí smrti, dokud nepřijde nečekaná pomoc (Stargate SG-1, Atlantis: Far Horizons: A Blade of Atlantis).
- Plukovník Jack O’Neill se vrací do své chaty v Minnesotě, aby zde strávil nějaký čas a přehodnotil poslední rok ve velení SGC. Když ale vidí okolní město, je poněkud překvapen. Necítí se zde jako doma, možná jako ryby v jeho malém rybníčku a věci ve městě se nezdají být takové, jaké byly před jeho cestou do Egypta v minulosti. Jack začne spolupracovat s místními lidmi a všimne si, že někteří lidé, kteří měli kdysi rodinu, ji teď nemají, a tak zavolá zbytek týmu SG-1, aby to prošetřil. Jack ví, že není něco v pořádku, ale stále nechápe co. Musejí spolu přijít na to, jak lidi z města zachránit. Stalo se hned po událostech epizody SG-1 8x20 Moebius (Stargate SG-1, Atlantis: Points of Origin: Piper’s Song).
-
Po porážce Goa’uldů nastalo mocenské vakuum, Jaffové jsou svobodní a všichni bojují o kořisti, co po sobě Goa’uldi zanechali. Jedním ze zlodějů a darebáků, kteří prahnou po těchto kořistech, je i Vala Mal Doran. Ta se vydává na honbu za bájným pokladem, který někde údajně ukryla Goa’uld Kali. Ale Vala není jediná, která hledá tento poklad, protože se pustí do jeho nalezení i SG-1. Dr. Jackson totiž učinil hrůzný objev, zařízení určené k vyhlazení všech Jaffů, kteří se odváží vzdorovat svým bohům. Poklad Kali totiž může poskytnout SG-1 prostředky k deaktivaci tohoto zařízení, ale pouze tehdy, pokud se jim ho podaří ukrást jednomu z nejtvrdších zločinců Galaxie. Vala se tam ovšem může dostat první. Stalo se po událostech z epizody SG-1 8x19-20, tedy chvíli po nalezení ZPM v Egyptě (Stargate SG-1: Two Roads).
-
Plukovník Cameron Mitchell uvízne zraněný na cizí planetě a je oddělen od zbytku týmu. Ocitá se v pasti v jeskyni, kde musí bojovat o své přežití s bývalými spojenci Valy Mal Doran (Outsiders).
-
Tým podplukovníka Shepparda nachází antický experiment Januse, který byl označován Charybdis, jenž prostě nešlo odmítnout, protože mohl vymazat Wraithy z historie, aniž by se to stalo Atlantidě. Jak to tak bývá, časové experimenty jsou vždy příliš nebezpečné, protože by mohly změnit celou časovou osu a to se také po použití stalo. Členové týmu včetně Dr. Weirové a Dr. Zelenky jsou uvězněni v různých alternativních Atlantidách a tento následek mohl zničit samotnou osu galaxie Pegas a možná celého vesmíru. Když si všichni uvědomí, co se stalo, začíná boj s časem a musí co nejrychleji uniknout z alternativných realit do své Atlantidy, aby odstranili škodu, kterou způsobili, než bude pozdě. Stalo se mezi událostmi z epizod SGA 2x06 a 2x07, tedy potom, co McKay zničil Dorandu (Stargate Atlantis: Mirror Mirror).
-
Po velkém otřesu mozku je podplukovník John Sheppard odvolán z aktivní služby. Aby zabil čas, rozhodne se prošetřit základnu předků (Genealogy).
-
Expedice Atlantidy pokračuje v hledání nových spojenců a tak jejich vlajková loď Daedalus cestuje s týmem na Halcyon, do ponurého průmyslového světa, kde už se neobávají sklizně Wraithů. Zděšeni brutalitou halcyonských bojovníků, se podplukovník John Sheppard brzy zmítá v politické machinaci Halcyonské aristokracie. Ve feudální společnosti, kde síla znamená moc, se šlechtici nezastaví před ničím, aby zajistili vítězství nad svými soupeři. Mezitím, Dr. Rodney McKay požádá o pomoc dceru panovníka, aby prošetřila výkonnou antickou konstrukci, ale McKayova vědecká brilantnost vzbudila zájem nejmocnějšího muže planety, který zoufale potřebuje jeho pomoc. Jak se Halcyon vrhá do katastrofy svým vlastním přičiněním, musí tým spojit své síly s válečníky, jinak by zemřeli rukou jejich nepřítele. Stalo se mezi epizodami SGA 2x06 a 2x10, tedy někdy brzo po zničení Dorandy (Stargate Atlantis: Halcyon).
-
Cassandra Fraiserová, adoptovaná dcera zesnulé šéflékařky Janet Fraiserové, je unesena neznámými silami. Zároveň s tím dostává Dr. Jackson ultimátum, přeložit jeden tajemný dokument, jinak Cassandra zemře. Samantha Carterová shromažďuje svůj starý tým a vede ho na její záchranu. Agenti Společnosti nalézají Antičku Amaru na ostrově Santorini a pomocí Cassandry otevírají její stázovou komoru. Amara nakonec zachraňuje Cassandru z držení agentů Společnosti pomocí zesilujícího náramku (Stargate SG-1: Transitions).
-
V době unesení Cassandy Fraiserové se potýká Atlantida s dalšími problémy. Je vystavena smrtícímu moru a počítačovému viru, který vypne město. Atlantida je tedy vystavena napospas blížícímu se wraithskému úlu. Osvobozená Antička Amara přislibuje pomoc a vytáčí z SGC pomocí zesilujícího náramku Atlantidu, aby tam mohla přicestovat a vyléčit mor. Krátce před její smrtí, protože ji vyléčení moc vyčerpalo, předává zesilující náramek podplukovníkovi Sheppardovi, aby ho předal Cassandře (Stargate SG-1: Transitions).
-
Když Dr. Carson Beckett naruší místo odpočinku dvou dlouho mrtvých Antiků, rozpoutá zničující události globálních rozměrů. Celá Lantea je v ohrožení, tak podplukovník John Sheppard vede svůj tým v zoufalém pátrání po dávno ztraceném antickém zařízení, které by mohlo zachránit Atlantidu. Zatímco se Teyla Emmagan a Dr. Elizabeth Weirová snaží aspoň zpomalit ekologické zhroucení celé Lantey, podplukovník Sheppard, Dr. Rodney McKay a Dr. Zelenka cestují na svět vytvořený Antiky. Tam zjistí informace o lidském experimentu, který by mohl znamenat jejich spásu. Ale pravdou je, že to není tak jednoduché, jak se zdá, a předsudky v týmu vedly k fatální chybě, která mohla vést k porážce tisíců, včetně jejich vlastního Dr. McKaye. Stalo se mezi epizodami SGA 2x14 a 2x18, tedy chvíli po ztroskotání McKaye v oceánu Lantey (Stargate Atlantis: Exogenesis).
-
Seržant Ballard nalézá v Iráku poblíž letecké základny část Gilgamešova plavidla. Když je přeřazen do SGC, ukáže to Danielovi a ten je nadšen. Chce vyřešit jeho záhadu a tak cestuje do Iráku, kde nalézá další části. Hledání ho zavede až na jinou primitivní planetu, která skrývá smrtící poklad a všude kolem nebezpečí včetně Goa’ulda a Jaffů. Poklad je ovšem skrytý a dobře hlídaný. Daniel se musí spoléhat sám na sebe, aby uspěl tam, kde jiní selhali (Stargate: Daniel Jackson).
Rok 2006 n. l.
-
Při misi na mimozemském světě zastihne tým AR-1 silná bouře. Sheppardův tým se schová před bouří na nějakém místním tržišti, ale to, co začíná jako rozptýlení, se záhy promění v nostalgii a plno vzpomínek (Waypoints).
-
Dr. Rodney McKay odemkne na vzdáleném měsíci nějaké staré antické tajemství, ale posléze zjistí, že jde o děsivou hrozbu pro celou galaxii Pegas. Tým se snaží zničit zařízení ve zrádných ruinách antické základny, než ho objeví Wraithové, ale pokusy o jeho zničení se zkomplikují příchodem cizince, který potřebuje antické zařízení pro návrat domů. Jsou ještě napadeni Wraithy a budoucnost vesmíru visí na vlásku. Sheppardův tým musí odhodit své pochybnosti a udělat krok do neznáma, aby zachránili situaci (Stargate Atlantis: Entanglement).
-
Dr. Radek Zelenka, stále až ten druhý vědecký pracovník Atlantidy, objeví v pásu asteroidů místního systému objekt, který není složený z přirozeně se vyskytujících prvků v pásu. Je vyslán Puddle Jumper s posádkou, aby objekt prozkoumali z blízkosti. Zjišťují něco velmi povědomého, ale nic takového není v inventáři Atlantidy. Věci nejsou tím, čím se zdají být a nadcházející události a spiknutí by mohly vést až ke zničení samotné Atlantidy (Stargate SG-1, Atlantis: Points of Origin: Kill Switch).
-
Po prvním střetu s Asuřany dopadá na Atlantidu temný čas a podplukovník Sheppard se dostává pod tíhu velení. Když jeho tým nalezne antickou technologii, která by mohla porazit Asuřany, musí ji získat za každou cenu. Požadovaný zdroj energie je ale v srdci dvou národů planety a zapojení Atlantidy je přivádí na pokraj války. Elizabet Weirová věří ve své schopnosti vyjednávat, ale diplomatická mise selže a dva členové týmu jsou ztraceni. Po prvních výstřelech musí tým Atlantidy najít způsob, jak konflikt ukončit, nebo žít s krví nevinných na svých rukou. Podplukovník Sheppard a Weirová musí zpochybňovat své velení a rozhodnout se, jak daleko jsou ochotni zajít, jak pro lid planety, tak pro svůj vlastní. Stalo se mezi epizodami SGA 3x06 a 3x07, tedy chvíli po infikování Weirové nanity (Stargate Atlantis: Casualties of War).
-
Tým podplukovníka Shepparda se dostane do pasti na ledové planetě, kde zrovna probíhá doba ledová. S nefunkční hvězdnou bránou a porouchaným Jumperem pro ně není žádný způsob, jak uniknout z planety a smrtícímu mrazu. Když se zdá smrt nevyhnutelná, jsou zachráněni zapomenutými lidmi, kteří byli kdysi chráněni, ale nyní jsou odsouzeni být svědky toho, jak jejich svět umírá. Skrývají ovšem děsivé tajemství o Anticích. Když jsou na ledových pláních uneseni Teyla a Ronon tajemnými Banshee, Sheppard a McKay riskují jejich jedinou šanci, jak se dostat domů, v zoufalé snaze najít své přátele a zachránit zapomenuté lidi před vyhynutím (Stargate Atlantis: Dead End).
-
Dr. Rodney McKay objeví na měsíci MC4-502 antickou městskou loď Admah, která je stejná jako Atlantida. Měsíc je ovšem na kolizním kurzu s místní hvězdou a bude brzy zničen, proto se tam vydají, aby se pokusili město zachránit. Admah sice vypadal opuštěně, ale zjistí, že tam v podzemí žijí ještě potomci Antiků, kteří ovšem upadli do dekadence a zhýralosti a věnují se jen zábavě a gladiátorským hrám. Díky tomu antický vědec Saul vytvořil protokol, který činí cestu do Admaru jen jednosměrnou a všichni příchozí tak byli uvězněni a stali se objeťmi jejich her. Týmu se nakonec podaří obejít Saulův protokol a uniknout z města, ovšem to už nezachrání a je zničeno i s měsícem při pádu do hvězdy (Stargate Atlantis: Brimstone).
-
Při honbě za svatým grálem uvízne tým SG-1 na planetě P9H-506 a dostanou se do slepé uličky. Jsou daleko od domova a nemohou se vrátit. Tým je v pasti a není žádné cesty ven, ale známý hlas ve tmě jim poskytne novou naději (By Way of the Stars; By Way of the Stars: To the Sea; By Way of the Stars: To the Sea, And Home Again).
-
John Sheppard se stále nemůže srovnat s tím, že museli předat Atlantidu Antikům a brzo ji převezmou Asuřané, až je vyhladí a tak se snaží s ostatními na Zemi vymyslet plán, jak Atlantidu zachránit a převzít nad ní opět kontrolu. Stalo se mezi událostmi epizod SGA 3x10 a 3x11, tedy chvilku po vystěhování z Atlantidy (Course Corrections).
-
Ronon Dex byl vždy záhadou, protože jeho minulost byla jako uzavřená kniha, ale když se tým Atlantidy dostane do pasti, která je uvězní na nepřátelském světě, Rononova minulost je může zachránit. Tým totiž začnou lovit V’rdaiové, Rononovi bývalí bratři a také štvanci, kteří z Ronona udělali kdysi lovce Wraithů. Ronon se nakonec musel postavit proti nim, protože se stále nechtěli zřeknout útočení na bezbranné lidi, díky čemuž od nich prve odešel. Nakonec McKay ničí jejich loď a jsou zanecháni na planetě s vesmírnou bránou na pospas Wraithlům, kteří přiletěli a chtěli se pomstít (Stargate Atlantis:Hunt and Run).
-
Podplukovník Sheppard se probouzí v sestřeleném Jumperu s poraněním hlavy a nemůže si vzpomenout, jak se tam dostal. Teyla je také zraněna a jsou uvězněni místními obyvateli daleko od hvězdné brány, kteří je chtějí předat Wraithům, jejichž křižník je nad planetou. Když se dá jakž takž dohromady, uvědomí si, že je jeho tým rozptýlen po tropickém souostroví a nemohou mezi sebou komunikovat. Ronon a Dr. Zelenka vytvoří zajímavé partnerství, aby je mohli zachránit a Rodney musí zprovoznit bránu, aby mohli uniknout z planety (Stargate Atlantis: Death Game).
-
Při cestě na neznámou planetu dojde k poruše brány a plukovník Mitchell, Dr. Daniel Jackson, podplukovník Samantha Carterová a Teal’c jsou posláni do minulosti. Na jejich záchranu jsou vysláni Vala Mal Doran a generálporučík O’Neill. Stalo se mezi epizodami 10x08 a 10x10, tedy chvíli po únosu Valy Athenou (Stargate SG-1: Roswell).
-
V SGC je spáchána vražda jednoho civilního dodavatele, ale plukovník Mitchell a SG-1 je v době spáchání činu mimo Zemi. Ihned po návratu jsou informováni o tom, co se stalo a generál Landry je co nejdříve pověří vyšetřováním vraždy, než přitáhne nežádoucí pozornost Pentagonu. Zatímco Mitchell, Vala a Teal’c se ujmou vyšetřování, Daniel Jackson a plukovník Carterová pokračují v pátrání po svatém grálu. Ale když se ukáže, že vyšetřování vraždy není vůbec jednoduché, protože se jedná o spiknutí, které sahá daleko za SGC, dokonce i mimo Zemi, celý tým je chycen ve složitém a smrtícím tajemství. Při sledování spletité stezky od oběti vraha, nalézá tým SG-1 sebe i celé SGC ve smrtelném nebezpečí (Stargate SG-1: Murder at the SGC).
Rok 2007 n. l.
-
Celá expedice Atlantidy je rozrušená po náhlé smrti Dr. Carsona Becketta. Po návratu jeho ostatků do Skotska se Rodney McKay ukazuje jako jeho největší starý přítel (Post Mortem).
-
SGC zjistí, že nějaký kult na Zemi páchá rituální vraždy, které mají své kořeny v genetické anomálii vztahující se k wraithskému retroviru. Zatímco podplukovník Sheppard cestuje na Zemi, aby spojil síly s Dr. Jacksonem a FBI při vyšetřování této záhady, zbytek jeho týmu prozkoumává jednu planetu v galaxii Pegas, kde antický výzkum vyústil ve fantastickou evoluci. Vyšetřování je zavede až do ulic válkou zmítaného Iráku, kde zjistí děsivou pravdu o Wraithech a spiknutí, které má změnit naprosto lidskost. Stalo se mezi epizodami SGA 3x17 a 3x18, tedy chvíli po Beckettově smrti (Stargate Atlantis: Blood Ties).
- Sarkastický Asgard Hermiod, který chvíli vypomáhal na pozemské lodi Daedalus v galaxii Pegas, vyhotovuje závěrečnou zprávu pro asgardskou vysokou radu, ve které uvádí i spolupráci s lidmi během své mise v Pegasu, včetně zprávy o wraithském úlu v prázdnotě mezi galaxiemi. Hermiod zjistí mnoho o sobě a personálu Atlantidy a dozvídáme se o událostech, které vedly k tomu, že se tak silná a moudrá rasa rozhodla k tomu, že už jim není pomoci a jejich dědictví nesmí být ztraceno (Stargate SG-1, Atlantis: Hermiod’s Last Mission).
- Samantha Carterová dostala velení na Atlantidě, ale má z toho trochu obavy, protože pracovala pod vedením dvou velmi odlišných stylů velení, a že by ona sama mohla velet, ji na klidu moc nepřidává. Podplukovník Sheppard a jeho tým jsou na misi na planetě Talaverna, kde obchodují hlavně kvůli jejich slavnému vínu, ale zajímavostí je především antická svatyně, o které je známo, že ctihodní se povznesou. Není to ovšem tak jednoduché, jak se zdá. Zacházíme hluboko do psychiky Samanthy Carterové, která se snaží přizpůsobit velení a učí se důvěře svých podřízených. To ovšem vyžaduje čas a pár šlápnutí vedle, ale antickou záhadu nakonec vyřeší (Stargate SG-1, Atlantis: Points of Origin: Dislocation).
-
Když je aktivován opět příkaz k útoku Asuřanů na Wraithy, Oberoth se rozhodne vytvořit projekt hybridů, jako zbraň proti Wraithům. Měli výbornou schopnost skrývat se a mohli proklouznout kamkoli bez povšimnutí. Byl to hybrid replikátora a živé tkáně, která byla nakažlivá. Asuřané ovšem podcenili jejich sílu, když zešíleli a snažili se je zničit, ale nepodařilo se (Stargate Atlantis: Angelus).
-
Po aktivování příkazu útoku Asuřanů na Wraithy je pozemská loď Apollo vyslána pozorovat bitevní pole, ale rozkaz nezasahovat je rychle porušen, když se objeví antická loď, na které je Angelus, hybrid vytvořený Asuřany, který tvrdí, že prchá ze zničeného světa který po tisíciletí chránil před Wraithy. Okouzlující a sympatický Angelus se rychle spojí s každým členem týmu Atlantidy a víc než to, nabídne jim zbraň, která by mohla ukončit válku s Asuřany a Wraithy. Ale nic není tak, jak se zdá. Angelus neví o jeho pravé přirozenosti a když se dozví pravdu, že měli být zničeni, chce se pomstít. Přes obrovské problémy se nakonec podaří Angeluse a hybridy na Apollu zničit a plukovník Ellis nakonec uzavře krátké příměří s Oberothem, aby společnými silami zničili zařízení pro výrobu hybridů (Stargate Atlantis: Angelus).
-
Obyvatelé klidného světa Heruun, kteří jsou po generace chráněni před Wraithy jejich tajemným strážcem Aegisem, se zmítají v samém podvodu a lži. Planeta se navíc stává obětí nevyléčitelné zhoubné nemoci a proto tým podplukovníka Shepparda musí rychle odhalit tajemství jejich strážce Aegise. Nakonec zjistí, že Aegis skrývá hrozbu tak katastrofální, že zničení společnosti planety by byl jen začátek a s plánovaným útokem wraithského úlu je v sázce mnohem víc než osud jedné malé planety. Expedice musí riskovat vše, aby ji odstranili z galaxie Pegas. Loď Aegis byla nakonec zničena wraithskou královnou, která se obětovala, aby zničila Asgarda Fenrira. Stalo se mezi epizodami 4x08 a 4x09, tedy chvíli po setkání s věštcem (Stargate Atlantis: Nightfall).
-
Tým SG-1 zjistí zajímavé skutečnosti o Egerii, královně Tok’rů a proto jí jdou hledat zpět do starověkého Egypta, kde najdou další verzi týmu SG-1, která je uvězněná v minulosti poté, co pomohli lidem svrhnout boha Ra (Stargate SG-1: Moebius Squared).
Rok 2008 n. l.
-
Podplukovník John Sheppard se probouzí na lékařském lůžku, u kterého stojí žena Kellar. Zeptá se ho na jméno, aby se ujistila, že je v pořádku. On ji odpoví a také ji ujišťuje, že je v pořádku. Pak si promluví s Carterovou a diskutují o jejich nedávné misi, kde tým prozkoumával záhadné „mrtvé“ město, ale nemůže si vzpomenout na události, které potom nastaly. Vzpomíná si jenom, že se na tomto záhadném místě něco stalo a diagnostika brány ukazovala nějakou anomálii, ale nedokáže vysvětlit chybějící dobu, i když mu McKay dal nějaké informace. Tyto informace ovšem přinesly více otázek než odpovědí na otázku, co se vlastně stalo (Stargate SG-1, Atlantis: Points of Origin: Cotermino(us)).
- Generál Jack O'Neill je opět rekrutován agenty pracujícími pro letectvo a SGC, aby pomohl zachránit SG-1 díky svému genetickému daru antického genu ATA. Jeho mise spočívala v tom, aktivovat kus mimozemské technologie na světě, kde je SG-1 zadržována, ale ne všechno je tak, jak se zdá. Následky mohou být fatální a O’Neillovi nezbývá, než udělat těžká rozhodnutí (Stargate SG-1, Atlantis: Far Horizons: Off Balance).
-
Tým SG-1 je na misi, při které musí cestovat do minulosti do období křídy v druhohorách, do doby, kdy na Zemi žili dinosauři (K-T).
Rok 2009 n. l.
- Probíhá záchranná mise antické válečné lodi a Ronon na ni šel dobrovolně, protože byl trochu nesvůj po neúspěšném potenciálním románku s Dr. Kellerovou a skutečnost, že má ráda Dr. McKaye, moc nepomáhala, ale tato práce bude mít aspoň pro něj a jeho přátele nějaký smysl. Tísňové volání z lodi Cestovatelů ho ale vyruší a společně se Zelenkou tam mají letět Jumperem, aby jim pomohli. Ovšem dostat se k Jumperu není nakonec tak jednoduché, protože strukturální integrita trupu loď brzo roztrhá a začíná boj s časem, aby našli cestu ven a unikli z umírající lodi, protože po ruce nebyla žádná pomoc (Stargate SG-1, Atlantis: Far Horizons: Close Quarters).
- Tři měsíce poté, co se Atlantida vrátila na Zemi, byla planeta M6X-482 v galaxii Pegas, na které bylo stanoviště alfa, napadena neznámými cizinci, se kterými se tým setkal v alternativní realitě, když útočili na Atlantidu. Sheppardovu týmu způsobily vážné problémy. Ronon, Teyla, major Lorne a Dr. Zelenka se museli stáhnout a čekat, až se vrátí Daedalus z rutinního letu zpět na stanoviště alfa. Byli však překvapeni tím, že cizinci dokázali používat hvězdnou bránu současně v obou směrech, což považovali za nemožné. Mezitím je Atlantida po ztrátě antarktického křesla jedinou obranou Země proti možným útokům a IOA chce, aby na Zemi zůstala. Sheppard a Woolsey jsou ale toho názoru, že se musí s Atlantidou vrátit do Pegasu, mimo jiné, protože novější model hvězdné brány ve městě narušuje provoz hvězdné brány v SGC. Ronon s Teylou a s podporou plukovníka Caldwella a Daedala nakonec cizince na stanovišti alfa přemůžou a setkají se tam s Ladonem Radimem a dalšími Geniii, protože jejich svět byl také napaden těmito cizinci. Dr. Zelenka zjistí, že ovládací krystal v DHD je zničený a výroba jeho náhrady zabere čas. V tu chvíli jediný způsob, jak se spojit se Zemí, představuje 72 hodin letu maximální rychlostí k nejbližší bráně v Mléčné dráze. Atlantida mezitím dostane aktualizaci bran a automaticky zvolí jednu z adres. MALP na druhé straně zjistí několik hvězdných bran dohromady s několika neznámými zařízeními a jdou to prověřit. Sheppard a Dr. McKay zjišťují, že jedna z bran používá neznámé symboly, které neodpovídají žádným konstelacím. Carterová jim pošle na pomoc Dr. Jacksona a později se něco stane a selže napájení brány. Návrat by i s dostatkem energie pro ruční zadání adresy byl nebezpečný, ba přímo nemožný, protože veškerý software DHD, včetně protokolů řídících rozklad hmoty bránou, byl vymazán (Stargate Atlantis: Back to Pegasus #1).
- Daedalus se pod velením plukovníka Caldwella vydal po stopě cizinců na domovský svět Geniiů, kde najde most mezi realitami, což částečně vysvětluje, proč dokázali používat hvězdnou bránu obousměrně. Kromě toho cizinci staví mohutnou armádu mezihvězdných lodí. Je jasné, že to musí Daedalus co nejdříve ohlásit. Sheppardův tým je zatím stále uvězněn u brány. McKay zjistí, že se nacházejí na vesmírné stanici se skoro vyčerpaným ZPM, ale i přesto se mu podaří získat dostatek energie pro jedno DHD na jeden pokus. Je vybrána poslední adresa uložená v DHD, ale vzhledem k tomu, že symboly nikdy neviděli, netuší, kam se dostanou. Adresa je zavede na nějakou antickou základnu, kde je celá řada aktivních ZPM, ale jsou omráčeni. Brzy zjistí, že se jedná o další Janusovu laboratoř a ten byl stále naživu, protože jejich příchodem se vypnula stázová komora, kde byl uložen. Janus ztratil část svých vzpomínek, ale nalezne holografický záznam, ve kterém jsou pokyny, podle kterých může získat vzpomínky zpět. Mezitím Teyla, Ronon a Dr. Zelenka dorazí na Atlantidu na Zemi a informují Carterovou a Woolseyho o útoku cizinců v galaxii Pegas. Před tím, než mohou cokoliv udělat, pronikne Janus na Atlantidu bránou, zneschopní celou posádku a vyřadí veškerá bezpečnostní opatření. Wraith Todd toho využívá k útěku ze své cely na Atlantidě, zatímco Janus odlétá z Atlantidy Jumperem. Sheppard a ostatní zjišťují, že se nacházejí v tajné Janusově laboratoři na Měsíci, která tady byla ještě předtím, než Goa’uldi opustili Zemi. Když se jim ale podaří navázat spojení se Zemí, na obrazovce je přivítá Todd (Stargate Atlantis: Back to Pegasus #2).
- Když Sheppard a jeho tým proniknou zpět na Atlantidu, zjistí, že Todd ve skutečnosti nikomu neublížil, ale namísto toho přítomným poskytl informace o neznámých cizincích, kteří napadli stanoviště alfa. Wraithové se totiž s nimi před několika tisíci lety také setkali a byli napadeni. Jen se štěstím vyhráli bitvu, ale zjistili, že se na nich nemohou krmit a že byli vytvořeni pomocí antické technologie. Zatímco Teyla cestuje do Pegasu, protože má obavy o svůj lid, Sheppard, Ronon a Jackson zjistí, že Janus letěl ukradeným Jumperem do další tajné laboratoře v Machu Picchu na Zemi. Dr. Kellerová a McKay se vrací do laboratoře na Měsíci, kde zjistí, že Janusova stázová komora byla nakonfigurována tak, aby vymazala část dlouhodobé paměti. Najdou tam také holografický záznam Antiků, který potvrzuje, že by se mělo zabránit vypuštěním některých důležitých částí výzkumu ven, aby se nedostaly do rukou Goa’uldům, včetně údajích o cizincích. S novými informacemi a dvěma ZPM cestují zpět na Atlantidu, zatímco Sheppard a jeho tým nachází Janusovu laboratoř na Zemi. Jak se Sheppardův tým vrací s Janusem na Atlantidu, dojde k nevysvětlitelnému zvýšení energie v ZPM, které by mohlo vést až ke katastrofálnímu přetížení, jež může zničit celou planetu. Aby ochránili Zemi, Woolsey rozhodne odletět s Atlantidou pomocí pohonu červí díry (Stargate Atlantis: Back to Pegasus #3).
-
Když byla invaze Wraithů na Zemi zažehnána a Atlantida se usadila na moři poblíž San Franciska, expedice předpokládala, že si dají jen malou pauzu, než se vrátí zpět do Pegasu. IOA měla ovšem s Atlantidou jiné plány. Měla zůstat na Zemi a její technologie pomalu demontovat. Tým je z toho rozčarovaný, ale nemohou nic dělat. Rodney McKay odstoupí a vezme práci v Oblasti 51. Jennifer Kellerová jde s ním a začnou budovat nový život. Plukovník Samantha Carterová dostává pod velení novou loď George Hammond a vezme si na ni plno lidí z vojenského personálu Atlantidy i s Rononem Dexem, který se stane poradcem. Pro Johna Shepparda není na lodi místo a podává rezignaci. Jedinou dobrou věcí je to, že zachrání Todda před lékařskými experimenty IOA a uvedou ho na Atlantidě do stáze. O’Neill má v kapse ovšem ještě jeden trumf. On a prezident začnou vyhrožovat IOA, že je Atlantida v teritoriálních vodách USA a proto mají na ni výhradní právo a chtějí z ní udělat vojenskou základnu USAF. IOA se tohle nelíbí a proto radši svolí, aby se Atlantida vrátila do galaxie Pegas. Všichni jsou tedy svoláni zpět do týmu a připraví rychle Atlantidu k odletu, než si to IOA rozmyslí. Atlantida odlétá ze Země a zdá se být všechno v pořádku, ale hyperpohon selže a vyhodí je z hyperprostotu na okraji Pegasu. V blízkosti podsvětelného pohonu je jen pustý studený svět bez hvězdné brány, kam se podaří s Atlantidou Sheppardovi přistát, ale vyčerpají přitom skoro všechnu energii ze ZPM, která nestačí už ani na přesun města a sotva stačí pro spojení se Zemí přes hvězdnou bránu. Podaří se jim kontaktovat své staré spojence v Pegasu, ale zjistí, že se věci v jejich nepřítomnosti moc dobře nevyvinuly. Wraithové se sjednotili pod novou, mocnou královnu, která si říkala Smrt, jež zničila už řadu lidských světů. Tým jde prozkoumat jeden takový zdevastovaný svět, Manarii, ale zjistí, že město je podminované. Sheppard tedy navrhuje, aby oživili Todda a on jim pomohl miny najít. Byť pomůže týmu bezpečně projít městem, nakonec ale uniká se slibem, že se bude snažit být Smrti protivníkem. Po návratu zjistí, že ztratil kontrolu nad svou aliancí a zbyl mu jen jeden úl. Ve snaze oslabit královnu Smrt a získat zpět svou bývalou moc, se nakonec spojí s Atlantidou a informuje je o dalším jejím útoku. Přesto, že Todd několikrát zradil, nezbývá jim moc možností v zastavení Smrti, a proto cestují na planetu Levanna, kde se přidají k místnímu vládci a odtrženým Geniiům. Když Wraithové dorazí, jsou jejich šipky a vojáci podporování křižníkem z orbity, ale i přes tvrdé boje nakonec musí ustoupit a královna Smrt je poprvé poražena, což je velký impuls pro ostatní lid Pegasu. Ovšem odpověď Smrti je rychlá a zničující. Atlantida přijme tísňové volání z Nového Athosu, který prý napadli Wraithové. John tam vede svůj tým, ale nezjistí vůbec nic. K žádnému útoku nedošlo a osada je nedotčená. Když se snaží zjistit, co se stalo, přilétají šipky a unášejí Rodneyho McKaye a zmizí hvězdnou bránou. To byl hlavní cíl Smrti, protože ho chtěla k tomu, aby ji dodal hyperpohon schopný doletět na Zemi (Stargate Atlantis: Legacy: Homecoming).
-
Ztráta Rodneyho všechny moc zasáhne a Atlantida po něm rozjede pátrání. Musí se ale spojit se svými nepřáteli a požádat je o pomoc. Zatímco Sheppard, Beckett a Teyla vyjednávají s Genii, Ronon a Kellerová žádají o pomoc Todda. Genniové tvrdí, že mají nějaké informace, ale chtějí za to, aby s nimi letěli na jednu planetu, kde nalezli antický křižník Avenger a chtějí pro něj pilota. Mise nemá být nebezpečná, ale je daleko od brány, tak potřebují jumper. U brány na ně ovšem čekají wraithské šipky, protože je pravděpodobně někdo z Geniiů zradil a sestřelí je. Musí k lodi dojít pěšky, protože zpátky k bráně by to byla jistá smrt, ale důvěra v Geniie není moc dobrá, kvůli přítomnosti Wraithů a zvyšuje mezi nimi napětí. Cestou jsou napadeni místními plazy a Dr. Carson Beckett je vážně zraněn. Nakonec se jim podaří dostat na Avengera, ale po opravě musí letět na Atlantidu kvůli Beckettovu zranění, protože Geniia je moc daleko. Ronon s Jennifer se mezitím setkají s Toddem na planetě uctívačů Wraithů, ale začínají se bát toho, aby ze spojenectví nebylo zajetí. Todd jim nakonec poskytne souřadnice lodi Smrti, na které je vězněn McKay. Na Atlantidě zatím opraví Avengera a Dr. Zelenka je povýšen na šéfa výzkumu a vývoje na Atlantidě a Sheppard je donucen vzít ho do svého týmu jako náhradu za McKaye. Avenger je pod dohledem lodi Hammond dopraven na Genii. Wraithové zatím přeměnili pomocí retroviru Rodneyho na Wraitha (opačný proces jako s Michaelem) a vymazali mu paměť. Ví pouze, že je wraithský vědec jménem Quicksilver a byl v zajetí Lanteanů, kteří na něm prováděli experimenty, kvůli kterým ztratil paměť. Mívá noční můry a musí bojovat s vnitřním zmatkem, zatímco ho Wraithové využívají k získání přístupu k Atlantidě. Hammond vyráží na souřadnice získané od Todda, kde skutečně naleznou loď královny Smrti. Dojde k bitvě, ale Rodneyho se jim nepodaří zachránit, protože v týmu nevidí záchranu, ale útok. (Stargate Atlantis: Legacy: The Lost).
-
Expedice se těžko vzpamatovává z toho, že je nyní Rodney Wraith, který věrně slouží královně Smrti a nic si nepamatuje. To by se ovšem mohlo otočit proti nim a tak Zelenka, zatímco je loď Hammond v opravě, požádá Carterovou, aby mu pomohla zbavit počítače Atlantidy Rodneyho zadních vrátek. Ze stejného důvodu na Atlantidu také přichází Jennie Millerová spolu s archeologem Williamem Lynnem, který chce provést první řádný archeologický průzkum kultur v Pegasu. Woolsey je povolán před komisi IOA, aby se zodpovídal z posledních neblahých událostí. Rodneyho mysl se opět bouří, protože prožívá sny, ve kterých je Weirová, která se mu snaží pomoci objevit sám sebe, ale jeho nově implantovaná osobnost je příliš silná a přiměje McKaye, jak se nabourat do systémů Atlantidy. Wraithové tedy provedou útok na Atlantidu s cílem ukrást ZPM. I přes pokusy Shepparda a Zelenky prolomit programování McKaye, wraithská mise se podaří a unikají na svůj úl s jediným zdrojem energie Atlantidy, který může vytočit Zemi. McKay pak začne pracovat na novém projektu, který pokud bude úspěšný, poskytne wraithským lodím štíty, které by z nich udělaly ještě hrozivější nepřátele. Město je bez energie, štítu, možnosti kontaktovat Zemi, kam nemohou evakuovat raněné z posledního útoku Wraithů a tak udržují kontakt se stanovištěm alfa. Aby zabránili dalším útokům, rozhodnou se postavit mechanicky ovládanou iris, ale na Atlantidě, Hammondovi, ani Daedalovi není potřebný titan. Ten by ovšem mohl být na Satedě v ruinách továren a proto tam vyšlou tým. Na Satedě se od vykopání brány usadilo několik uprchlíků, ale Teyla jim za titan nabídla pomoc v podobě potravin, léků apod. Také se jim povedlo najít jedno ZPM, ale mělo bohužel jen minimum energie. Wraithové se znova pokusí napadnout Atlantidu, ale díky nové iris jejich útok selže. Rodney mezitím s projektem uspěl a podařilo se mu pomocí ZPM opatřit štíty mateřskému úlu. Díky této nové hrozbě byly vyslány lodě Daedalus a Hammond, aby se ji pokusily zničit a nakonec se jim to povedlo, ovšem Hammond byl při boji těžce poškozen. Sheppard začíná o sobě pochybovat, že se mu nemusí podařit zachránit svého přítele, zatímco poskytuje citlivé informace o obraně města nepříteli a Beckett s Kellerovou nejsou zatím schopni zvrátit jeho transformaci (Stargate Atlantis: Legacy: Allegiance).
-
S tím, co se stalo Rodneymu, se tým Atlantidy uchyluje k zoufalým opatřením v jejich snaze zachránit McKaye ze spárů královny Smrti. Jenže podplukovník Sheppard byl zajat mladou wraithskou královnou, když se pokoušel něco zjistit o signálu, který mu nejspíš poslal Rodney, jenž válčí sám se sebou. Díky těmto událostem se musela Teyla Emmagan opět převléci za královnu Steelflower a použít nebezpečnou lest, která zahrnovala i nezávazné spojenectví s Wraithem Guidem (Todd). Aby bylo možné oklamat královnu Smrt, musela si osvojit mnohem blíže své wraithské dědictví, dokonce tak blízko, že mohla ztratit svou osobnost navždy. Setkává se proto s wraithskou královnou Waterlight a pokusila se ji přesvědčit, aby jí dala Johna a stala se spolu s Atlantidou protivníkem královny Smrti. Mezitím je na nové planetě Atlantidy nalezen záhadný signál pod ledovcem a po bližším prozkoumání je na jeho místě nalezeno staré antické zařízení, které je úplně opuštěné. Guide najednou přichází s řešením wraithských problémů. Vyvinout retrovirus, který by zabránil Wraithovi při krmení zabít člověka, ale přitom se mohl nakrmit. S Woolseym to také nevypadá moc dobře, protože ho chce IOA vyměnit a proto nastupuje na scénu generál O’Neill, aby přesvědčil Jacksona, který by kandidoval na jeho místo. S retrovirem to nevypadá moc dobře a končí neúspěchem, ale Kellerová si bere poslední verzi, která by měla být ještě úspěšná. Mezitím Sheppardův tým s lodí Hammond a Wraithem Guidem napadají opět mateřský úl královny Smrti, ale když se dostanou k ZPM, nebylo ho možné vyjmout, a proto ho raději přetížili a zničili tak loď. Ronon přitom také našel Rodneyho, ale Dr. Kellerová zkolabovala díky retroviru. V poslední chvíli před zničením lodi se Rononovi podařilo dostat oba do záchranného modulu. Sheppard, Zelenka a Cadmanová byli zachráněni na lodi Guida Teylou (Stargate Atlantis: Legacy: The Furies).
-
Po bitvě jsou Wraithové trochu rozptýleni a snaží se přeskupit, zatímco podplukovník Sheppard a jeho tým musí čelit jejich nejhorším dnům ve válce proti královně Smrti. Únikový modul s Rononem, Rodneym a Jennifer ztroskotal na nedaleké planetě, ale byli daleko od brány a museli k ní dojít pěšky. Doktor Lynn zatím zjistil, k čemu sloužilo nalezené antické zařízení na ostrově. Byla to věznice, ze které před 11 000 lety utekla skupina lidí. Rodneymu stále nikdo nevěří a navíc se musí vyrovnávat s tím, co mu Wraithové provedli. Během toho se vrátila na Zemi Odyssea z přísně tajné mise, která přivezla ZPM. Woolsey se díky ZPM z Odyssey mohl vrátit na Atlantidu. Teyla musela pokračovat ve své maškarádě a jako královna Steelflower upevňuje ještě více spojenectví s Guidem (Todd), které přerůstá až v přátelství. S jeho pomocí a genetickou pamětí se pak vydává do minulosti Wraithů, kde odhalí šokující pravdu o jejich původu. Nalezla místo „Prvních matek”, kde se schovávala Guideova dcera Alabaster se svým synem. Kromě toho tam také První matky schovaly ZPM ze základny na Nové Lantee a ještě tzv. Hyperionovu zbraň. Prvně se také sejde Guide a generál O’Neill (Stargate Atlantis: Legacy: Secrets).
-
Bitevní plán závěrečné bitvy se začíná vykreslovat. Královna Smrt sbírá svou flotilu, ale kdo se postaví proti ní? Celý tento konflikt a zrada může rozbít křehké spojenectví Atlantidy s Guidem (Todd) a Genii. Jediná naděje lidstva se opírá o osud Hyperionovy zbraně, zbraně tak mocné, že dokáže vyhubit nejen všechny Wraithy v Pegasu, ale také každého člověka, který má wraithskou DNA, včetně Teyly. Rodney najde Hyperionovu zbraň na místě, kde ji Sheppard ukryl a schová ji jinam, jenže tam ji najde Ronon, vezme ji k sobě a všem to zatají. Závěrečná konfrontace se Smrtí se blíží, a proto se snaží Woolsey a O’Neill získat na svou stranu co nejvíce spojenců (Geniie, Guida, SG-1). Když královna Smrt se svou flotilou přiletí, postaví se proti ní lodě Atlantida, Hammond a Avenger, kterého Geniiové přejmenovali na Pýchu Geniiů. Aby se připojil k bitvě i Guide, musela by být Hyperionova zbraň zničena, takže vyčkával, až se tak stane. Bitva nakonec vyeskaluje v souboj královen (Smrt proti Steelflower a Waterlight). Smrt je nakonec zabita a galaxie Pegas je rozdělena na dvě části. V jedné části lidé žili v míru bez hrozby útočení Wraithů a v té druhé byl dán lidem Guideův retrovirus, který umožnil se na lidech nakrmit, aniž by zemřeli (Stargate Atlantis: Legacy: Inheritors).
Rok 2010 n. l. a více
- Plukovník Samantha Carterová, velící důstojník lodi třídy Daedalus, George Hammond, se vydává za tajemnou lodí, se kterou se před lety potkal Prometheus a byl málem zničen. Tentokrát už s žádným poraněním hlavy, které jí kdysi mátlo a vytvářelo výplody její představivosti, odhaluje mnohem více o této záhadné a velmi silné lodi, která přesto, že byla agresivní, vypořádala se s ní se ctí, když zachránila obě lodě během jejich předchozího setkání. Kdo oni jsou a co chtějí? To se snažila zjistit (Stargate SG-1, Atlantis: Far Horizons: Pleasure Cruise).
- Po nedávno dosaženém křehkém míru mezi Wraithy a lidmi, když byla zabita wraithská královna Smrt, přichází na Atlantidu Dr. Daniel Jacksom, aby si dopřál nějaké zajímavé archeologické bádání v galaxii Pegas. Samozřejmě nejde vše podle plánu. Je přesvědčen o tom, že mu povznesená Elizabeth Weirová zachránila život a Dr. Rodney McKay tvrdí, že se jí asi povedlo nějak vymanit z replikátorského těla a povznést se. Nikdo mu nevěří až do doby, než dosáhnou zvěsti o ženě bez paměti Atlantidu, která sama sebe označuje jako Elizabeth. Rodney je tedy rozhodnutý ji vystopovat a zjistit pravdu. Mezitím Daniel při výzkumu odhaluje další důkazy o aktivitách Vanirů v galaxii Pegas. Jedná se o důkazy, které mají právě spojitost s Elizabeth (Stargate Atlantis: Legacy: Unascended).
- Elizabeth Weirová a Ronon Dex jsou vězni Vanirů, jejichž poškozená loď prudce klesá do hor na domovské planetě Ronona, Satedě. Mezitím je na Atlantidě spuštěna karanténa kvůli nějaké infekci virulentní nákazy a jsou odříznuti od zbytku galaxie, čas se krátí. S pomocí Dr. Daniela Jacksona a týmu plukovníka Shepparda bojují nejen o záchranu svého města a zajatých přátel, ale nakonec i o záchranu celého druhu před vyhynutím. Jak stoupá napětí mezi Wraithy, Cestovateli a dlouho ztracenými přáteli starých nepřátelů Lanteanů, musí se spojit, aby udrželi těžce vybojovaný křehký mír v galaxii Pegas. Rozhodne se zde o osudu Atlantidy a jejích lidí (Stargate Atlantis: Legacy: The Third Path).
- Wraithi mají velký problém, hledají jednu svou královnu, která se ztratila na nějakém morem zamořeném světě. Aby ji našli, potřebují pomoc expedice Atlantidy, ale příliv důvěry a nedůvěry mezi Wraithy, expedicí a jejich spojenců je na vážkách a hrozí ohrožením celé mise na záchranu wraithské královny a nedávno nabyté křehké příměří mezi Wraithy a Atlantidou (Stargate Atlantis: Lost Queen).
- V době klidu, které nastalo po smlouvě s Wraithy, se Sateda, domovský svět Ronona Dexe, obnovuje po zničujícím útoku Wraithů, kteří málem zničili celou jejich civilizaci. Ronon doufal, že se mu podaří do města obnovit elektrickou energii a tak si vzal jako dobrovolníka na pomoc Dr. Radka Zelenku, aby se pokusil rozběhnout satedanskou odstavenou hydroelektrárnu v horách nad městem. Jenomže se jejich přítel Mel Hocken během průzkumného letu nad horami ztratí a tak místo toho musí provést pátrací a záchranou misi. Stopy je zavedou až do dolu Wild Blue, kde objeví nebezpečný a nedůvěřiví lid, u něhož válka s Wraithy není zdaleka u konce (Stargate Atlantis: The Wild Blue).
Rok 2005 n. l. / Rok 2006 n. l. / Rok 2007 n. l. / Rok 2008 n. l. / Rok 2009 n. l. / Rok 2010 n. l.
Stránka: 1 2 3 4 5 6
Rozcestník neoficiální časové osy SG
Autor: Scimani © 2014, e-mail: scimani@sg-portal.eu