Jak se věci mají s ukončením SG

Jak je to doopravdy s koncem SGPoslední dobou tady každý nadává na Syfy a MGM, že zabili fenomén Stargate. Naše redakce na to musí reagovat, protože si rozhodně nemyslíme, že za to oba mohou, spíše naopak. Oběma se SG moc líbí a chtěli by ho udržet, ale momentálně vznikly takové situace a okolnosti a to množné číslo zdůrazňuji, protože k tomu došlo sloučením více okolností, že ho prostě udržet nešlo. Rádi bychom to tedy uvedli na pravou míru, jak se věci kolem ukončení SG skutečně mají, protože spousta z vás si to asi neuvědomuje. Doporučuji článek rozhodně přečíst před tím, než budete někoho obviňovat, když za to nemůže.

Tímto děkujeme našemu překladateli Ex-SOLDIEROVI, který je autorem tohoto článku a rozhodně ví, o čem mluví, protože se filmovému a televiznímu průmyslu také aktivně věnuje a je to jeho záliba. Celá naše redakce s ním souhlasí. Celý článek v pokračování.

Neexistuje jednoznačné vysvětlení, proč Hvězdná brána skončila, pouze jen dokonalý shluk více příčin, které efektivně zabili tuto značku. Vrátíme-li se o pár let, tak jedna z největších příčin byla krize. Jednou z obětí úpadku byl trh direct-to-dvd, což jak víme, bylo médium pro SG-1 filmy. Ty stihly vydat včas (Continuum vyšlo v létě 2008, právě potom to šlo všechno dolů z kopce). Tento důvod se váže s dalším důvodem, proč SG skončilo - finanční důvody MGM. Bondovka Quantum of Solace zajistila MGM dost peněz na to, aby během počátku úpadku fungovat, ale všechno vyústilo s rokem 2010, když začala být na pochybách budoucnost SGU. Vystoupení z konkurzu jim dalo 500 milionů, aby mohli financovat své projekty. Většina těchto peněz jde do nového Bonda, protože je jasné, že Bond vydělává víc peněz, než Hvězdná brána. MGM dává všechny peníze do celovečerních filmů, protože trh direct-to-dvd prakticky neexistuje a fanouškovská podpora ceny za natáčení nezaplatí. To je důvod, proč nejsou další filmy s SG-1 nebo Atlantis, MGM se bojí, že můžou ztratit hromadu prachů, kterých nemají zrovna přehršel.

Za druhé, je očividné, co se děje s kanálem Syfy a jejich programovou strategií, které nejen poškodila Stargate Universe, ale i zabila Capricu. Vedení již v minulosti přehazovalo programy, jen aby vydělalo více peněz. Co se týče Eriky Kennair, víceprezidentky původních programů, ona JE veliká fanynka značky Hvězdné brány, obzvláště SGU, alespoň tohle jsem se dočetl v Mallozziho blogu. Díky Syfy vím, že nejen stála za tím, aby se na Syfy vysílalo WWE, ale také na to plně dohlížela, což znamená, že určila vysílací sloty. Jak všichni víme, SGU bylo přehozeno, aby uvolnilo pozici WWE, proč se místo brány tehdy nepřesunulo Sanctuary, netuším. SGU ve svém novém čase (úterý večer) stálo proti velkým soupeřům jiných kanálů, jako třeba NCIS: LA a Dancing with Stars. Fakt je takový, že NCIS a zbytek programů byly oblíbené, a jsem si jistý, že fandové si raději pustili NCIS: LA a bránu si nahráli. Změna časového slotu SGU a nyní i Sanctuary byla přímým výsledkem touhy Syfy změnit svůj formát. Fanoušci obviňují obě strany za to, že zničili značku, ale ve skutečnosti jeden fanoušek udělal něco, aby poškodil seriál SGU a značku Hvězdná brána a jméno toho fanouška je Erika Kennair. Přestaňte obviňovat MGM a Syfy jako celky, obviňte konkrétního fanouška, který poškodil SGU a značku SG.

Další problém, který se váže s přesunem slotu SGU je tzv. Nielsenův mediální výzkumný systém (na způsob peoplemeterů). V současné době je toto měření velice zaostalé, avšak každý kanál ho stále používá k měření sledovanosti. V Americe je na 25000 rodin s tímto Nielsonovým systémem a informace od těchto 25000 rodin doplňují matematickou rovnici, ve které jsou dále zahrnuty veškeré domácnosti s televizí v Americe; odtud se berou čísla. V tomto velkém plánu je jedno, jestli máte zapojený tento přístroj na sledovanost; nemůžete se bavit o sledovanosti, když Nielsenova společnost rozhoduje, zdali jste se na pořad dívali nebo ne. DVR, iTunes a Hulu se nepočítají, protože v těchto médiích nesledujete reklamy. Reklama je živná půda televize, a sice když jediné, co sledovanost měří, je Nielsenové zařízení, počítá se jedině živé vysílaní, kdy se pravděpodobně díváme na reklamy. V tomto složitém systému se tedy rozhoduje podle menšiny Američanů, a jestli máte mozek, tak víte, že menšina nemůže ve skutečnosti mluvit za většinu amerických televizních domácností; sto lidí, sto chutí.

Nepíšu to jen čistě proto, že bráním SGU, píšu to pro celou značku Hvězdná brána, kterou v této době vlastně je SGU, když se žádný jiný seriál o bráně nevysílá. Navzdory tomu věřím, že SGU má (mělo) problémy, ale ne v měřítku, které SGU hateři rádi tvrdili. Jak bylo řečeno v 200. epizodě SG-1: "Sci-fi je existenční metafora, která nám dovoluje vyprávět příběhy o stavu lidí. Isaac Asimov jednou řekl "Jednotlivé sci-fi příběhy mohou vypadat neustále triviální zaslepeným kritikům a filozofům dneška, ale jádro sci-fi, jeho podstata, se stalo velmi důležitým pro naši spásu, máme-li být vůbec spaseni."" Seriál o lidech uvězněných na lodi na druhé straně vesmíru, s posádkou, která bojuje s osobními a společenskými problémy, je sci-fi. Není to 'anti-brána', není to vykrádačka BSG jen proto, že má třesoucí se kameru a je to 'drama o lidech', tohle srovnávání, které rádi používají SGU hateři je obyčejná utopie bez pevných faktů nebo skutečných faktů, které by to kryly. Universe však nebylo bez chyb, věřím, že zašli daleko, co se týče kauzy kolem Chloe a její přeměny, dále aféry T.J. a Younga, to zašli až příliš daleko, příliš velké drama, ale chápu to, protože to museli udělat, aby nějak zakryli těhotenství Alainy Huffman. Existovaly jiné cesty, jak toto drama a vývoj postav prozkoumat, ale producenti se to rozhodli vyřešit tak, jak jsme to viděli. Ano, mohli herečku vyhodit a postavu zabít. Tady udělali producenti se seriálem díru vedle.

Mnoho fanoušků obviňuje tvůrce za to, že SGU je slepá ulice; co se týče celé značky, za změnu formátu, na kterou byli zvyklí. SGU hateři rádi tvrdí, že Atlantis byla lepší, ale popravdě řečeno, poslední sezóna byla hrozná. Klasická forma pevného týmu, který vyráží na mimozemské mise, už byla po 12 letech skoro vyčerpaná. Atlantida se rychle stávala něco jako SGC, a ne úžasné město Antiků. Bylo zničeno, pak zase zázračně vybudováno, detektory známek života byly nahrazeny komerčními kapesními PC a tablety. Scénáristé započali velké příběhové linie, ale jiné zakončili, možná proto, že tušili, že Atlantis bude možná zrušena. Vegas byl příšerně propojen s Enemy at the Gate, protože paralelní vesmír nebyl nijak plně rozvinut nebo vysvětlen. Enemy at the Gate bylo uspěcháno a upraveno od skutečného finále sezóny a bylo plné deus ex machina. Než SGU hateři mezi vámi začnou hučet, jak byla Atlantida boží, proč raději nevysvětlíte fiasko s pohonem červí díry? SGU není příklad toho, kdy se tvůrci na fanoušky vybodnou, změnit značku v kreslený seriál pro kanál na animáče, to je případ, kdy se tvůrci na fandy vybodnou.

Myslím si, že vinni z toho, že Hvězdná brána je mrtvá, jsou tvůrci? S Atlantidou a SGU udělali chyby, ale můžeme je vinit z toho, že chtěli vyzkoušet něco nového, když se 'starý systém' stával opotřebovaným? Myslím si, že vinni jsou fanoušci? Mimo přímé akce Eriky Kennair věřím, že někteří fanoušci jsou vinni jen kvůli jejich hlasité nenávisti. Není nic, co bychom mohli my, fanoušci, udělat, abychom bránu nenáviděli nebo zachránili. Myslím si, že my fanoušci ubližujeme jen sami sobě a raníme pocity štábu a herců prostřednictvím hlasitého naříkaní na diskusních fórech SGU. Věřím, že mnoho fandů si myslelo, že díky nenávistí vůči SGU by se Atlantida kouzelně vrátila, což, jak víme, se samozřejmě nestalo. Neuvědomili si to, co já a jistě ostatní věděli, a to, že značka je mrtvá. Potřebovali jsme, aby SGU uspělo, potřebovali jsme, aby se to lidem líbilo, aby byla nějaká naděje, že se dočkáme filmů Atlantis a SG-1. SGU hateři nezrušili seriál a nezabili značku, ale ani ji nepomohli tím, že si nechali svůj úsudek zastřít nenávistí a když jim došlo, jak se věcí mají, bylo pozdě.

A nyní jsme uvázli v nejisté budoucnosti, nevíme, co se stane s naší milovanou bránou, a já nevím, jak vy, ale já nevidím opravdové pokračování v jiných médiích. Knihy jsou mnohdy nepovažovány jako součást kánonu vytvořeného seriály, fanouškovská fikce není spolehlivá a 90% fanouškovské tvorby v televizi jakbysmet. Věřil jsem, že se za pár let brána vrátí ve stylu Star Treku. Ještě nedávno jsem v to doufal, ale už ne. Brána prostě není tak silná značka. Star Trek má tu výhodu, že je to sci-fi v budoucnosti, ne jako brána o současnosti, o současné Zemi, které hrozí mimozemšťané. Doufám, že se mýlím, ale ta pauza, která nastane, bráně ublíží tak, až upadne v zapomnění, ale to už jsem snad velký pesimista. Jak pravil Brad Wright, brána se vrátí, někdy. Tak snad na pozdní shledanou.

Zdroj | Zobrazeno: 12817× | 30.04.2011 16:40

Scimani | General | Seriály | Komentáře (39)

Pravidla pro komentáře:

  • Věříme, že budete dodržovat základy slušného chování.
  • Netolerujeme rasismus, vulgaritu a urážky.
  • Používejte háčky, čárky a interpunkci: pište česky nebo slovensky.
  • Spoilery můžete psát až po vydání titulků k dané epizodě.
  • Odkazy ke stažení epizod vám dáváme k dispozici, jiné zdroje sem neuvádějte.
  • Reklama v jakékoliv formě včetně odkazů je zakázána.
  • Držte se tématu novinky.
  • Vyhrazujeme si právo příspěvky nedodržující výše uvedená pravidla upravovat, případně mazat.


[39] oppo 18.02.2018 20:20
Myslíte, že může SG Origins nějak pomoct k znovuzrození SGU?
A jaký je váš názor na SG Origins

[38] dankhol e-mail 05.10.2013 18:54
Proč nevysílajá sg1?
Proč neudělali 7,díl hvězdných válek, když to byl veleúspěšnej film?
Stala se z toho dokonalá legenda, ani jeden špatnej díl a proto nechce zkazit pověst legendy.
Proč SGU:
Přizejme si že od postavení odyssey se brána skoro nepoužívá, doufal jsem že Atlantis bude zas návrat, ale oni tam zase museli poslat daidala (nevim jak se to píše), SGU byl v tom docela návrat, ale zase to bylo moc romantický (na způsob ordinace v růžové zahradě :-)
Scházelo tomu takový to vzájemný balení a přitom ignorance a ta vtipnost (v celé sg1 byly snad jen dva milostné románky, které byly velmi chytře a hezky vymišlené)
Jak dál:
Možná se opět vrátí atlantis, ale na to bych moc nesázel. Další možnost je ještě nepravděpodobnější a to návrat sg1 z výše popsaných důvodů.
O mnoho pravděpodobnější se zdá nová série:
Objevily se zvěsti o tom že by UK mohla postavit první válečnou loď a další díl už by nebyl USAF ale RAF.
Také se objevily zvěsti o tom že byla Asgardská sebevražda fingovaná a že požádají zemi o pomoc a pude se proti dalším padouchům.
Zkráceně si myslím že SG bude pokračovat.

[37] Maraxar e-mail 23.05.2011 20:53
Doufám že se ještě ze stargate ještě někdy uvidíme bylo by škoda to tak jenom zabít;,(

[36] paja22 05.05.2011 19:22
- Neobviňujutvůrce seriál chtěli udělat jinak (po SGA která byla když to tak vezmu ve stylu sg1) a lépe což se jim povedlo skvěle škoda jen že se některým první série nelíbyla. Museli prostě rozvést charakter jednotlivých postav.
- No s tim že si někteří pustili NCIS: LA nebo Dancing with Stars to pak nejsou fanoušci já bych sledoval ať by proti dávali cokoliv.
- Sledovanost nechápu nebo spíš to jak to měří je to dost nepřesné proboha proč nevymyslí něco lepšího nebo nevylepší ten stávající způsob.
- A to jak syfy upravuje program už zrušilo Capricu, SGU a další budeou následovat

[35] Anti 04.05.2011 15:42
Také považuju SGU za to nejlepší.Jsem fanouškem sci-fi,a právě SGU se tomu přiblížilo nejvíc.Také mi trochu vadilo to pitvání se v vztazích na začátku,nicméně jsem to přetrpěl.Až na nějaké drobnosti je vše velmi realistické,hrdinové jsou normální lidé se vším co k tomu patří a problémy se nedají řešit pouhým ťukáním na klávesnici a ke spokojenosti všech.
Je mi to fakt líto že končí.Doufám,že se někdy vrátí.

[34] Warlock 04.05.2011 15:39
To je samozřejmě taky pravda. Na druhé straně, kde je napsáno, že by se partička nemohla dát zase dohromady. Nebo ještě jinak - scénaristi by si určitě našli zase nějakou kličku, proč tam někteří herci nejsou. Anebo třeba další spin-off? Možností jsou mraky, když budou peníze.

[33] dolph1888 e-mail 04.05.2011 15:29
No jo, jenže SG-1 měla pořád svoje herce, ale ti z SGU už makaj na jinejch projektech a stárnou! Nehraje toho bonda zase ten "ukrajinec"?

[32] Kajus 04.05.2011 11:19
Zbožňuji celou SG, ale SGU je opravdu úžasná!!!, právě proto, že je jiná než SGC a SGA. Strašně moc mě mrzí, že končí, budu doufat v její obnovu s původními herci!!

[31] Warlock 04.05.2011 10:58
Osobně zůstávám stále ještě optimista. Starší ročníky si určitě pamatují začátky brány na Nově (doba, kdy všichni měli maximálně modem a o stahování seriálu z netu nemohla být ani řeč). Přesněji řečeno mám na mysli závěr třetí série, kdy se na zemi řítila loď obsazená replikátory, která nakonec skončila v moři.
Pokud mě paměť neklame, tak 1.-3. sérii snad opakovali ješte dvakrát, pak jednou na Primě a trvalo snad rok nebo dva, než konečně vytvořili dabing na další série (pak byla další pauza po šesté sérii, ale to je jiná pohádka). Takže osobně tyhle problémy beru jako obdobnou delší přestávku (ostatních okolností jsem si vědom, že je to tentokrát trochu vyšší hra). Snad se přístí Bond povede a MGM se postaví na nohy...

[30] Tom 04.05.2011 00:27
a defakto jednou se možná takového StarTreku taky dočkáme v reálném světě :-) SGU byl v první polovině takový nudnější, ale dalo se na to dívat a já jsem byl rád i za to...od druhé poloviny první serie se to rozjelo dobře a bude mi chybět. V koutku duše doufám, že se SGU vrátí. Myšlenka byla úžasná a provedení ještě lepší, určitě má tento SG seriál velkou a dlouhou budoucnost 8-)

[29] Jiand e-mail www 03.05.2011 21:15
Songus: StarTrek byla možná blbost, ale taky si vem dobu, kdy to vyšlo. Navíc nebýt StarTreku, tak neni aby SG, protože StarTrek byly v podstatě základy...:-/

[28] dolph1888 e-mail 03.05.2011 18:38
Na to nejsou potřeba dalekosáhlé analýzy, největší podíl na tom mají tvůrci, dostali $80 mega jo, měli 2 sezóny aby přilákali diváka na svoji show měli, ale bylo jich málo, tak co se dá dělat. Ze začátku se s těma postavama strašné patlali a nyní, když se to zlepšilo, tak už zase žádné SGU není. Přehazovaní kanálů u SyFy, ale neovlivňuje sledovanost na 100%, pokud se většina populace dívá raději na NCIS (včetně abonentů SyFy) tak to hovoří za vše. Lidé, kteří si SGU jen nahráli, i když věděli, že jí to poškozuje, prostě SGU zajímá jen okrajově. Na McKaye laskavě nešmatlejte, u něj se člověk i zasmál (u O'Neilla též), Rush je sice taky dobrej, ale jinej temnej asi jako Darth Vader, on je na temné straně síly, hi hi hi. To, že mají Ami zastaralý systém měření sledovanosti nemusí fanoušky zajímat vůbec, protože MGM ani SyFy nic za SGU neplatí, tedy přímo na výrobu, říkají kolik jich je, jak se jim SGU líbí, ale nikdo nepošle ani $100 babek. Pokud by milion lidí poslalo alespoň $40 tak byla sezóna 3, a to opravdu není moc, každý utratí měsíčně za jiné blbosti víc (školáci taky), a toto stačilo poslat jen ročně. Takovéto projekty pro menšinového diváka, se bez toho asi v budoucnu neobejdou, a výhoda toho by byla, že finanční příspěvek nemá hranice, jako reklama, lze jej přijmout od každého. Tedy výroba seriálu na zakázku. Jo ještě, tak já bych toho animáka bral, páč bych se takto dozvěděl jak to dopadne. Bral bych i PC hru, kde konec bude i koncem SGU.

[27] Jonyx 03.05.2011 16:38
Prosím Vás, co znamená ta narážka na Eriku Kennair? Zajímalo by mě, co provedla... (asi mi něco uteklo) :-).

[26] tor 03.05.2011 16:24
Jsou vinni jen televizni kanaly kdy hodnoti slovanost jen podle hrsky lidi a rozhazeli prachy. Krize sice byla ale lide se neprestali divat na televizi!! a ze budou obvinovat byvalé vedeni nebo autory a nakonec i fanousky to je sproste !!!

[25] Sognus 03.05.2011 14:27
Osobně si myslím, že Star Trek je jedná velká blbost, koukl jsem se na pár dílů a hned po 3 minutách jsem to musel vypnout.

Co se týče SG1, SGA a SGU bez SG1 a SGA by SGU nebylo takové jako teď protože tyto "odnože" na sebe vlastně navazují. Vemte si nebylo by SG1, neměli by jsme SGA. Nebylo by SGA a nezjistila by se adresa Destiny pro SGU. Podle mě byli všechny 3 seriály výborné a je opravdová škoda, že takový fenomén končí a že se k tomu fanoušci takhle staví.

Co se týče zrušení SGU, myslím, že určitý poddíl na "zabití" dobrého seriálu mají jak MGM, tak SyFy, tak i fanoušci. -

Snad nějak bude Hvězdná brána jako celek pokračovat nevím sice jak, ale pokračovat by měla

[24] Scimani e-mail www 03.05.2011 13:27
Jo, vyšla spousta knih (vím o více jak 70ti) z prostředí SG, ale bohužel ne u nás.

[23] ZnojemskyTrucker 03.05.2011 09:36
Zajímám se o knihy SG, vyšli nějaké? Ať už o SGC, SGA nebo SGU??? Moc díky za odpoědi. Knihy SG by byli to nejlepší jak Sci-fi pomoct...

[22] McKay 02.05.2011 18:55
Díky za pozitivní ohlasy lidi .. :-)

[21] sindel e-mail 02.05.2011 09:50
McKay za 1

[20] fEW 02.05.2011 07:31
Článek good, souhlasím s názorem... ale stejně mě SyFy sere že to utnuli :-D

[19] natmora 01.05.2011 20:39
Ahoj, musím jn souhlasit s uživatelem McKayem napsal to moc dobře:-)

[18] asna 01.05.2011 12:38
prosim vás co ta erika udělala?

[17] stenly 01.05.2011 08:24
to me prave hodne sere ze si spousta z Vas nekterych lidi nezvykla na jiny typ kamery, zamereni na postavy a to ze brana hrala "druhe housle"...All SG1-A-U♥forever♥

[16] Sagittarius 30.04.2011 22:01
jedinou chybu kterou tvurci udelali byla ta ze v prvni pulce prvni sezony se hodne venovali pozadi jednotlivych postav (kameny) me osobne to nevadilo protoze rad jsem se dozvedel jake pohnutky jakou postavu vedou ale bohuzel timto "tlachanim" utrpel spad vypraveni (cti akce, vybuchy)... tim si prave myslim ze odradil SGU hodne novych fanousku protoze se tam jenom povidalo a pak uz je tezko ziskaval zpatky kdy se od 11 episody uz porad neco akcniho delo.

To jak v clanku pises stim vztahem TJ a younga to mi nejak neprislo divny nevim jsem to bral jako cast serialu...

Rozhodne se mi libil celej SGU snad vice nez SGA mam rad celou SG ale SGU trochu vic :-) protoze koncept tajemne lodi, antiku apod mam hodne rad a navic to ze hlavni postavy nejsou zadni hrdinove ale jenom obycejni lidi a navic diky kamenum a i udalostem ktery se pak deli drzel kontakt s predchozim svetem SG.

Skoda ze se nepodarilo tvurcum jeste vybojovat aspon tu 3 radu a jak rikali ze by byla moznost ukonceni filmu bych ani nechtel protoze takovej pribeh nejde ukoncit jendim 2h dilem :-) takze kdyz uz mas SGU skoncit at skonci otevrene koncem 2 rady

a me osobne zbyva se jen modlit ze treba po 1-2roce treba az se to MGM vyleze z te financni krize ze se treba k pokracovani serialu vrati ale jak rikam je to jen moje prace a tuzba :-))

[15] CharlieX3 30.04.2011 21:34
DaveM: koniec poslednej vety je nepravdivi lebo to plati len pre prvu seriu a prvu polovicu druhej serie potom si uz veria navzajom
matonr: jak hovori McKay nemozes ich porovnavat a presne jak povedal ze Sheppard je cisty O'Neill, McKay je Cartrova len s velkym egom atd...Celkovo v SGU mas iny dej, a ty herci ktory su sa podla mna asi najviac hodia na hranie tych postav ktore tam su

[14] DaveM 30.04.2011 21:11
matonr: Asi nebudu objektivní, ale nemůžeš to srovnávat, protože oba hrajou naprosto odlišné charaktery a oba jsou skvělí herci. Na Rushovi se mi líbí,že není ani klaďák ani záporák, a myslí pouze a jenom na sebe. A má taky smysl pro humor (viz Hunt) a tak Young si není nikdy jistý, zda-li je na jeho straně, nebo čeká na chvíli, kdy mu vrazí kudlu do zad.

[13] McKay 30.04.2011 19:25
McKay, že byl lepší jako Rush ? No to si snad děláš srandu. McKay je to stejný jako Carterová, akorát má velké ego. A Sheppard je O'Neill, úplně stejné vtípky, přístup k situacím...
A mimochodem Robert Carlye aneb dr. Rush dostal za herecký výkon cenu Gemini.
On je úžasný herec, jeden z nejlepších za 17 let Stargate.

[12] matonr 30.04.2011 19:06
Súhlasím s McKay ale podľa mňa bola 1. séria Atlantisu lepšia ako SGU. Hlavne v tom že nebola až tak depresívna. Tým myslím že na Destiny bola skoro stále iba sivá, čierna a hrdzavá narozdiel od Atlantisu. V 1.sérií Atlantisu sa tiež nemohli spojiť so Zemou ale boli tam lepšie postavy ako v SGU. McKay bol o dosť lepší ako Rush. Tak isto aj Backett a Sheppard. Namiesto toho aby im v Atlantise v 1. sérií prišli na pomoc zo Zeme mohli nájsť ZPM a Atlantis by mohol zostať bez spojenia so Zemou a mohol sa stať o dosť lepším ako SGU.

[11] Zazvora 30.04.2011 18:56
Me se libi vsechny hb. Atlantis byla vyborna s dr weirovou (nejsem si jist uplne jmenem), kdyz tam byla Cartova a ten ze Star Treku uz to nebylo ono. Sg1 byla vyborna s jackem o nielem jako velitelem sg1. Sgu se mi libi hlavne druha rada.

[10] CharlieX3 30.04.2011 18:47
Na 65% suhlasim s Ex-SOLDIEROM a na 100% suhlasim s McKayom :-) .. a njn skoda ze to tak blbo ukoncili ale aspon bude stargate vzdy v nasich srdiach a podla mna co pozeram na webe kolko fanusikov vytvara veci zo stargatu tak o take 2roky bude vlastna fanusikovska veriza SG, ktora by mohla pomoct skutocnej SG na obnovenie. :-)

[9] georg 30.04.2011 18:02
Mě se prvné serie moc nezamlouvala, ale co přišla druhé serie tak jsem z toho unešen. Ten konec druhé řady mě tak nakopl, že bych tak rád měl co dál sledovat, ale to už nebude :-) . Mě osobně nejvíc mrzí že to nevzali v MGM moderně, distribuce na vlastním webu on.line by bylo fakt super. Copak je to dneska takovej problém přes pay pal si to koupit. Klido bych za to zaplatil bez keců, ale to nejde no. Škoda mám na to jinej pohled a mohly být další serie. :-( georg

[8] McKay 30.04.2011 17:41
Tak já zase chápu, že to rozvedli do více dílů. Alespoň divák může více očekávat. Než když jako v Atlantis vše naplácají do 45ti minut...

[7] Ex-SOLDIER 30.04.2011 17:31
@McKay: Výše napsané jsou mé názory na situaci; co se týče Chloe, tak mi vadilo, že se to příliš vleklo a věnovala se tomu příliš velká pozornost, ale zase na druhou stranu, tvůrci sami věděli, že postavu Chloe musí nějak rozvést a vylepšit. Ze začátku i ona sama tvrdila, že není přínosem, to se ale změnilo tím, že po přeměně získala znalosti modrých mimozemšťanů, takže je 'užitečná'.

[6] McKay 30.04.2011 17:24
A můžu se zeptat autora článku, proč zašli s přeměnou Chloe příliš daleko ?

[5] phantasos e-mail 30.04.2011 17:15
Tak jo, kde to mám podepsat, aby bylo jasno že s minimálně 80% plně souhlasím?:-) Tak šup, přeložit a rozeslat na ty diskuzní fóra o SGU ve Státech, který jsou v tom článku zmíněný, aby si ti SGU-hateři uvědomili pořádně svůj omyl :-D:-D.

[4] McKay 30.04.2011 17:15
Podle mě je Universe něco úžasného, podle mě je to prostě to nejlepší na téma Hvězdné Brány. Celé dvě série s sebou nesou jeden dlouhý příběh, a ne jak tomu bývalo v Atlantis nebo SG-1, že každý díl byl o něčem jiným. Palec nahoru pro Universe. V prvních dvou seriálech jsme celých 45 minut vídali pět, někdy šest postav, Universe nám ukazuje celou posádku, není zde jedna hlavní postava, všechny postavy zde mají svoji roli a s každou z postav se postupně seznamujeme - jsem jediný, komu se to líbí ? Palec nahoru pro Universe. V SG-1 i v Atlantis se na všech planetách ve vesmíru mluví anglicky, všude se žije jako na Zemi, stejné zvyky, architektura - to je úlet sám o sobě! V Universe jsme se s prvními lidmi setkali v třicátém-osmém díle, kdy šlo ještě o potomky posádky Destiny z paralelní časové přímky. Bože můj, další úžasný nápad! Jak něco takového někdo může odsoudit k pouhým dvěma sériím ?!Další úžasnou práci provádí kamera, vždycky mě nejvíce dostane, když kamera zazoomuje na určitý objekt, nebo když v dvacátém-šestém díle stál Scott na pozorovací palubě v době bombardování Destiny nepřátelskými loděmi, když proti němu letěl úlomek lodi, skoro jsem se chtěl u televize sehnout spolu s ním, kamera zde pracuje opravdu skvěle. Snad ale nejvíce mě dostávají scény, jako když plukovník Young uškrtil Ryleiho, nebo nařídil odsát atmosféru u plukovníka Telforda - to tu dříve vůbec nebylo, tento seriál to posunulo přeci mnohem výš!
SG-1 a Atlantis byly sci-fi výtvory pro opravdu mladé diváky - žádný děj, skoro žádné napětí, žádné zvraty, nekonečno munice, nejchytřejší lidé vesmíru vždy odvrátili nevyhnutelnou katastrofu.. příšerné! Universe ? To je přeci pravý opak toho všeho a neříkejte, že není!
Jestli se někomu nelíbí Universe, tak se to s prominutím nevzdělanec, který to nedokáže pochopit!
Omlouvám se za sloh...

[3] create 30.04.2011 17:07
Já bych bral knižní formu, určitě nechci 2 hodinovej film, kde by vše v co jsme doufal zaniklo, a nebo za pár let dokončení seriálu s jinými herci, chci knížky, nejlépe hodně knížek s hodně stránkami.

[2] honza0118 30.04.2011 16:59
Výbornej článek, naprosto souhlasím. ;,(

[1] xXxTAZxXx e-mail 30.04.2011 16:59
Je mi uplne jedno v jake forme by byla Brána...hlavně aby byla.. :-/

Přidání komentáře



Bold text Italics Underline Strikethrough Link Code    :-) ;-) 8-) :-D :-P :-O :-( :-/ ;,( ]:-D :-[

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslici devatenáct: