Deník VFX #2: Modří humanoidé z epizody „Space“
Takže dneska jsem tu opět s dalším dílem deníku vizuálních efektů, který je zaměřen na výrobu mimozemšťanů v epizodě Stargate Universe „Space“. Mark Savela nám opět přiblížil toto odvětví a dal nám možnost nakouknout do zákulisí jejich tvorby, za což jsme určitě rádi, protože to není až zase tak známé odvětví. Najdete v pokračování článku.
Tímto jsme také zlikvidovali skluz, který jsme měli s touto sekcí a musíme počkat do příštího týdne, na jeho další článek do deníku VFX, který bude zaměřen na efekty spojené s KINem, takže buďte s námi.
Modří humanoidé z epizody „Space“ začali, jako mnoho jiných VFX prvků dělané v seriálu, jako koncept umění, které bylo dělané naším mnohonásobným talentovaným výrobním designerem Jamesem Robbinsonem. Vzhledem k tomu, že koncept je v podstatě 2D ztvárnění/kresba na papíru, rozhodli jsme se udělat celé makety hlavy a celého těla.
James Steward z obrazové předlohy, který také dělal podobný postup pro kreveťáky z „Distriktu 9“, vyřezal originální makety. Měl jsem pár setkání s Jamesem a na obrazové předloze jsme mohli měnit návrhové aspekty a složení a mohli jsme tak vidět změny okamžitě.
Pak jsme dokončili design makety, které mohly být předloženy Bradu Wrightovi a Robertovi Cooperovi. Několik málo dodatečných změn a měli jsme základní design modrých humanoidů.
Opravdu jsme chtěli použít „reálný svět“, odkaz pro vzhled anatomie cizinců a obrazovou předlohu s podmínkou, která byla v podstatě „předloha“ skutečného světa zvířat a stvoření. Z toho jsme mohli říci: „Chceme, aby kosti vypadaly jako tento vzor. Chceme kůži, která má tuto strukturu“.
Po těchto rozhodnutích to převzal 3D návrhář, udělal 3D ztvárnění a dokončil celý design. Protože kostýmy pro naše herce byly již vytvořeny, vzali jsme si Elyse Levesque pro porovnání struktury límce atd. Prošli jsme přes některá barevná potahování až ke konci a tak se v podstatě modří humanoidé zrodili.
Od konceptu k použití
V epizodě „Space“ jsme opravdu chtěli, aby a) tvorové žili v jejich přirozeném prostředí, a b) neomezovat režiséra (Andy Mikita) ve všech jeho plánech pro natáčení a musí být velmi věrně stanovený vzhled, vzhledem ke kamerovému zpracování pro seriál.
Měli jsme už záběry tvora pro epizodu „Time“ v nejdrsnějších podmínkách (déšť, ruční kamera, tma, interaktivní blesky), takže jsme věděli, že jsme byli připraveni. V podstatě jsme udělali trojici různých záběrů pro každou scénu.
Rádi bychom záběry:
- Akci s každým z našich „skutečných“ herců a náhradníkem mající našedivělý oblek pro osvětlení/úrovně pohledu a animační kompenzace.
- Akce s našimi „skutečnými“ herci, bez jakýchkoliv „cizinců“ ve scéně.
- A blízké přiblížení „čistá deska (dokončení finálního obrazu)“, kde se kameramani pokusí pohybovat kamerou, jak nejtěsněji to půjde, z jejich předchozích záběrů. To pak pomůže „vybarvit“ posádku a vytvořit opravdovou „čistou desku“ odstranění našich náhradníků v případě potřeby.
Tyto procesy nám umožňují použít nějaké záběry založené na výkonu našich aktérů a neomezují redakční výběr, kvůli vizuálním efektům jakýmkoliv způsobem.
Interakce s herci
Interakce modrých humanoidů s našimi herci byla opravdová krása a zábava této epizody. Když jsem četl scénář, kde Rush měl ruční souboj s jedním z modrých humanoidů, nemůžu si pomoci, ale bylo to vzrušující. Robert Carlyle byl absolutní profesionál a zaslouží si za tuto scénu mnoho ocenění.
Natočili jsme scénu s našimi třemi průchody, jak je popsáno výše, ale pro první průchod jsme měli kaskadéra, který byl ovlivněn a „bojoval“ s Rushem a získal se tak reálný pocit a síla Carlyleho rukou, jak chytá humanoida, nebo ho vrhá na zem.
Bobby pak napodobil bojovou choreografii, sestavenou koordinátorem kaskadérů SGU Jamesem Bamfordem, sám ve scéně. Protože náš humanoid byl vyzáblejší než náš kaskadér, zdvojnásobil „vybarvení“ posádku musel úplně odstranit a kousek kaskadéra před humanoidem byl složený do scény.
Výzva pro tým
Největší výzvou pro mě ve scénáři epizody „Space“, pokud jde o humanoidy, byla scéna v komunikační místnosti, když si Humanoid a plukovník Young měli vyměnit těla a humanoid byl na Destiny vyslýchán od Scotta a Greera.
Věřím, že to prostudoval „humaniod (v uniformě Younga) je připoután na židli“. Vzpomínám si, že jsme si udělali nějaký obrázek o natočení a vlastně jsem měl z toho záběru docela strach. Když jsme točili scénu, natočili jsme záběry s osobou se šedou kapucí v Youngově uniformě a měl jsem trochu strach ze scény.
Mé obavy trvaly ještě dlouho po natočení, když jsme spatřili efekty pro epizodu s Robertem Cooperem. Snažil jsem se omezit počet snímků v této scéně, ale byl to právě Robert, který se snažil o další záběry a měl plnou důvěru v konečný výsledek.
Děkuji bohu za Roberta, neboť i v počátečních fázích prací na záběrech, pro dodání předběžných VFX, záběry v této scéně se rychle staly a zůstaly mými oblíbenými v epizodě.
Myšlenky na konečný výsledek
Byl jsem velmi spokojen s konečnou verzí humanoidů v epizodě. Vždy existují věci, které by se mohly změnit, samozřejmě. Jsou tam vždy vylepšení a revize, které chcete a měli jste čas to udělat.
Jedno z mých oblíbených rčení, které jsem slyšel před léty, je „ve vizuálních efektech ve skutečnosti nikdy nedoděláte záběry, vy je zanecháte“. Důvodem je nejzazší termín, rozpočet, atd. A to je, na jakém stupni je zanecháte, který určuje, zda jste spokojen, nebo ne. Myslím, že jsme zanechaly záběry na docela dobrém stupni a byl jsem velmi potěšen epizodou, jako celek.
Nejtěžší pro mě bylo čekání a očekávání pro epizodu, až se bude vysílat. Znal jsem epizodu, dokončili jsme ji a čekání na reakce fanoušků byla nejtěžší část.
Pohled do budoucnosti
Myslím si, že vizuální efekty, chcete vylepšit na všechno, co budete dělat v příštím kole. Nejtěžší část našeho průmyslu je ta, že bez ohledu na to, co děláte, stane se to zastaralé téměř okamžitě po odvysílání.
Pokud se modří humanoidé objeví znova, rád bych věnoval více času při práci na zbarvení, začlenění do scén a hlavních a sekundárních animací. Naším hlavním cílem je, abychom se pokusili zlepšit téměř vše, co jsme udělali v minulosti.
Natáčení a odvysílání epizody „Space“, se zdá jako strašně dávno. Měli jsme natočenou a dokončenou epizodu poměrně dlouho před tím, než byla vysílána a ještě déle právě teď. Pamatuji si, že to byla ohromná a zábavná epizoda, kterou jsme natáčeli a pracovali na ni.
Obsazení v této epizodě bylo jako vždy hvězdné. Bobby a Louis byli angažováni do děje v každé scéně, která zahrnovala modré humanoidy a byly tak profesionální a zábavní při práci v těchto sekvencích.
Osádka byla úžasná, od režie Andyho, Jamese Bamforda a jeho vrcholného výkonu koordinace a další, všechno a všichni zúčastnění této epizody byli velmi hrdí na to, být její součástí. Na shledanou příště.
Zdroj | Zobrazeno: 10052× | 17.07.2010 12:55
Scimani | Stargate Universe | VFX | Komentáře (3)
Pravidla pro komentáře:
- Věříme, že budete dodržovat základy slušného chování.
- Netolerujeme rasismus, vulgaritu a urážky.
- Používejte háčky, čárky a interpunkci: pište česky nebo slovensky.
- Spoilery můžete psát až po vydání titulků k dané epizodě.
- Odkazy ke stažení epizod vám dáváme k dispozici, jiné zdroje sem neuvádějte.
- Reklama v jakékoliv formě včetně odkazů je zakázána.
- Držte se tématu novinky.
- Vyhrazujeme si právo příspěvky nedodržující výše uvedená pravidla upravovat, případně mazat.