Deník VFX #1: Úvod a přeměna Younga

Mark SavelaDnešním dnem začínáme na webu další kapitolu a to o vizuálních efektech ve Stargate Universe. Mark Savela, vedoucí výroby vizuálních efektů v SGU, začal spolupracovat s webem gateworld.net a píše pro ně články o tom, jak dělají vizuální efekty v SGU. Jsou to opravdu zajímavé články a tak jsem se rozhodl, že se s nimi o ně podělím. Tyto články by měly vycházet každý týden a my se pokusíme vám je přeložit a poskytnout vám tu možnost, se více podívat pod pokličku zákulisní výroby vizuální efektů. Články se budou jmenovat "Deník VFX" a dneska začínáme s menším úvodem, kde se vám Mark Savela trochu představí a popíše stručný postup výroby. Poté vám představíme, jak dělali přechod Younga na mimozemšťana. Článek si můžete přečíst v pokračování článku.

Ještě tento týden bude nový přírůstek do deníku VFX Marka Savely. Další na řadě budou vetřelci („Space“).

Úvod

Pro ty z vás, kteří mě neznají, nebo mě nenásledují na twitteru (marksavela), jsem vedoucí vizuálních efektů (dále jen VFX) Stargate Universe. Začal jsem svou kariéru v Torontu v postprodukci, před mnoha lety. Začal jsem pracovat ve VFX jako koordinátor/producent kolem roku 1996. Pracoval jsem na projektech jako Poltergeist a Visitor a dělal jsem na pilotu a první sérii SG-1.

V Torontu jsem pracoval na takových filmech, jako Bride of Chucky a Urban Legend. Začal jsem řídit své vlastní série a v jednom roce jsem pracoval i na 3 sériích a 4 filmech v jednom týdnu. Pak jsem se přestěhoval do Vancouveru v roce 2002, kvůli filmu, který se zde natáčel. Začal jsem zde pracovat na SG-1 (9. série) a Atlantis (2. série) a pak jsem zde začal s první a druhou sérií SGU.

Otáčející se Hvězdná brána, jeden z vizuálních efektů 1. série (Lost)

Mým úkolem je dohlížet na VFX a kontrolovat všechny VFX při práci na SGU, od scénáře, přes natáčení, až k výrobě konečného produktu. Během týdne v produkci je připravena jedna epizoda, natočí se VFX záběry stanovené pro aktuální epizodu a dodělají se VFX záběry pro více epizod. Například u 2. sezóny SGU máme rozpracovaných 12 epizod, v různých stupních přípravy, natáčení a dodělání.

Rád bych poděkoval Davidovi a Darrenovi z Gateworldu, že mi umožnili psát tyto týdenní články a dát tak fanouškům Hvězdné brány příležitost, dozvědět se více o tvorbě VFX pro SGU.

První sezóna SGU byla divoká, bláznivá, vzrušující zábavná jízda pro nás všechny ve VFX oddělení a jsem moc rád, že vám můžu dát příležitost, podělit se o to, jak je vyrábíme. Doufám, že se všichni těšíte z naší práce na seriálu, stejně jako my se těšíme z toho, že jsme součástí SGU.

KINO, také jeden z výtvorů vizuálních efektů

Výrobní cyklus

Jak bylo uvedeno výše, existují tři základní odvětví výroby: příprava, natáčení a výroba.

Příprava – Je naší zodpovědností ve vizuálních efektech, abychom si přečetli scénář a označili si všechny vizuální efekty pro epizodu (sepsat si je). Pak se zúčastníme setkání návrhů všech oddělení, kde projdeme scénář a vypracujeme návrh, jak by všechna oddělení měla spolu komunikovat. Poté se sejde naše oddělení vizuálních efektů a podíváme se na rozpočet, jaké mají být přidané a odstraněné záběry, naplánujeme natáčení záběrů při diskuzi a odsouhlasíme finální rozpočet VFX. Úzce pak spolupracujeme s režisérem a DP (hlavním kameramanem), aby se navrhlo nejvíce účinné a dynamické natáčení. Pak je tu setkání produkce (výroby) a technický průzkum přímo před začátkem natáčení (možnost vidět soubory a diskutovat o potřebách každého oddělení na základě konkrétních záběrů).

Natáčení – VFX personál je nasazený na všechny sady záběrů vizuálních efektů natáčených během epizody a pracuje s režiséry, aby se zajistily nejlepší prvky, pro dosažení konečného produktu. VFX tým pak sbírá informace z kamery, které odborník na efekty bude používat při své práci.

Výroba – Jakmile je natáčení dokončeno, dostaneme režisérskou sestříhanou epizodu (prodloužená verze), pak konečný střih. Pošleme střih různým dodavatelům, kteří si přejí citovat epizodu. Pak máme sezení s producenty/vedoucí střihu, abychom dokončili finální rozpočet založený na střihu, přidat či odstranit záběry podle potřeby. Poté postoupíme záběry různým dodavatelům a živé akční scény jsou vytaženy pro různé odborníky, aby na nich pracovali. Pracujeme v této fázi s mnoha výtvarníky do té doby, než doručíme předběžné VFX. Tato dodávka je pro zvukaře, aby na tom zapracovali, pokud jde o načasování a základní koncepci vzhledu. Předběžné VFX jsou ukázány producentům, kde dostanou počáteční poznámky. Poznámky jsou poskytnuty dodavatelům a odborníkům; práce pak začíná směrem k dodání finálního produktu VFX. Konečné efekty jsou dodané a ukázané producentům. Jakékoliv další poznámky jsou převzaty, řešeny a opravené jsou vloženy do konečné epizody.

Opláchnete a opakujete devatenáctkrát. To je tvorba VFX v kostce.

Youngův neočekávaný přechod do těla cizí bytosti

Youngův „skok“ do vetřelce („Space“)

Natáčení se rozdělí na dvě části, jak bylo naplánované a jak bylo dosažené. Jak to bylo naplánováno, bylo docela brilantní, opravdu.

Bylo to natočené ve vstupu do chodby cizí vesmírné lodi se stěnami, které se shodovaly s kamennou místností Destiny za Louisem. Toto osvětlení odpovídalo osvětlení kamenné místnosti a měnilo se na osvětlení v cizí lodi. Kamenné zdi místnosti byly odstraněny, když byly vymazány z kamery, aby zanechaly jen zdi cizí lodi. Louis měl na sobě Youngův oblek, který měl na suchý zip, a který by mohl být stržen pryč, když byla kamera vyčištěna. Měl na sobě pod ním „oblek cizinců“. Bylo to úžasné, opravdu chytrý způsob, jak natáčet tento přechod.

Natočili jsme několik záběrů tímto způsobem a byla tam jediná věc, kde byl velmi malý přesný pohyb, když byly šaty odhozeny. Velmi jemný malý odpor ze stažení, kde mírně ustoupil dozadu.

Robert byl z toho pohybu v pohodě a měl jsem pocit, že je po debatě. Oddělili jsme záběry s Youngovým oblekem na kamenné pokojové zdi, pak oblek cizinců se zdmi cizinců. Nejsem si jistý, ale někdo skutečně ví, jakou verzi jsme použili.

Konečný záběr je počítačové zpracování těchto dvou záběrů. Kontury obličeje Louise musely být zdeformované a manipulovatelné tak, aby se vyrovnaly v obou záběrech a zvolna mizely při změně osvětlení. Fungovalo to lépe, než jsem si myslel, že bude, ale ano, je to složené ze dvou samostatných záběrů.

Zdroj | Zobrazeno: 8838× | 15.07.2010 21:18

Scimani | Stargate Universe | VFX | Komentáře (0)

Pravidla pro komentáře:

  • Věříme, že budete dodržovat základy slušného chování.
  • Netolerujeme rasismus, vulgaritu a urážky.
  • Používejte háčky, čárky a interpunkci: pište česky nebo slovensky.
  • Spoilery můžete psát až po vydání titulků k dané epizodě.
  • Odkazy ke stažení epizod vám dáváme k dispozici, jiné zdroje sem neuvádějte.
  • Reklama v jakékoliv formě včetně odkazů je zakázána.
  • Držte se tématu novinky.
  • Vyhrazujeme si právo příspěvky nedodržující výše uvedená pravidla upravovat, případně mazat.


K článku nejsou zatím žádné komentáře!

Přidání komentáře



Bold text Italics Underline Strikethrough Link Code    :-) ;-) 8-) :-D :-P :-O :-( :-/ ;,( ]:-D :-[

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslici devatenáct: