Deník VFX #3: KINO

KINODalší týden je za námi, takže tu máme další díl našeho seriálu deníku vizuálních efektů, který je zaměřen na efekty s KINem. Autorem je sám vedoucí oddělení vizuálních efektů Mark Savela a my jsme ho pro vás přeložili. O čem bude příští zatím nevíme, tak doufám, že není poslední. Pokračování najdete v celém článku.

 

 

O KINu jsme se dozvěděli už velmi brzy v přípravách. Viděl sem návrhy od Jamese Robbinsona v období, kdy jsme pracovali na vzhledu Destiny.

KINO bylo navrhnuto a pak postaveno jako model. Oddělení VFX mělo digitální podobu od Gordona Bellamyho a model spolu s opravdovým kinem, které bylo postaveno za použití 3D tiskárny. Byl to celkem lehký proces s dobrými referencemi.

KINO je představeno v epizodě SGU (Air, část 2)

Už jsme dělali létající kamery (epizoda „Sateda“ ve Stargate Atlantis). Opravdu jsme chtěli, aby se naše KINO pohybovalo plynuleji a aby mělo i reálnější vzhled, který by odrážel atmosféru vesmíru.

Jak docílit, aby létalo?

Vyzkoušeli jsme několik metod už dříve, ale od všech bylo nakonec upuštěno.

1.  Zkoušeli jsme létání na drátech, ale nemělo to ten správný pohyb.

2. Také jsme vyzkoušeli „KINO na tyči“, v podstatě to mluví za vše. Je to vlastně KINO připevněné k tyči. V pilotu byla scéna, kdy probírali poškození raketoplánu, a za Elim se vznášelo KINO. Kvůli natáčení ve stylu SGU, nám přišlo lepší nahradit model verzí CGI.

3. V epizodě „Light“ jsme vlastně použili půlku KINa na skleněné ploše. Problém však byl, že jsme museli vymazat všechny odrazy ve skle a proto nám znovu přišlo lepší používat KINO CGI.

KINO vize před započetím nahrávání v epizodě (Light)

Jedna z věcí, kterou vždycky děláme, když jdeme točit s KINem je, že si projdeme trasu s KINem na tyči. Toto poskytne hercům a animátorům přehled, kudy poletí KINO. Díky tomu pak ví, kudy se mohou pohybovat, když natáčíme.

Fyzická spolupráce

Obvykle používáme několik technik, když herci reagují na KINO. Například v pilotu „Air“, když Eli zvedne KINO do vzduchu, tak David Blue vlastně drží KINO, které upustil na zem, když byla jeho ruka v pohybu.

CGI KINO bylo sledováno a nahrazeno. V epizodě „Lost“ David jen předstíral, že sbírá KINO ze vzduchu, bylo totiž přidáno až dodatečně.

KINO venku

Mezi dvě největší výzvy při natáčení KINa ve venkovních lokacích, jsou sledování a sladění světla v záběru. Sledování je vždy obtížné na základě stylizace, naštěstí máme několik nejlepších 3D výtvarníků, bez nichž bychom nemohli pracovat.

Pro osvětlení je nejlepší získat fotografie lokace ve vysokém rozlišení v nejosvětlenější době, tím získáme hlavní světlo a přidáme několik dalších.

KINO bylo vidět v těch nejtěžších možných situacích, epizoda (Air, část 3)

KINO v první sezóně

Nejtěžší záběr s kinem byl v pilot „Air“. Je to záběr, kde Scott a Eli jdou chodbou na Destiny a KINO je za nimi následuje.

Nebyl to plánovaný záběr s efekty, ty byly dodělány později, když jsme se rozhodli, že chceme vidět v záběru KINO. Podmínky pro přidání KINa byly značně ztíženy, protože pohyby kamery se velmi obtížně sledovaly. Byl to velmi krátký záběr, ve kterém nebylo KINO, ale trvalo velmi dlouho, než byl dokončen.

KINO bylo nesmírně důležité při vyprávění příběhu v (Time)

Myslím si, že KINO je skvělý nástroj pro vyprávění a velmi důležitá věc pro seriál. Je to opravdu létající MALP, který byl také použit pro zdokumentování událostí na Destiny.

Bylo použito v epizodách „Darkness“ a „Light“ aby nastínil pozadí našich postav. Bylo také velmi dobře použito v epizodě „Time“, kde byl celý příběh postaven okolo KINa POV. Myslím, že KINO je skvělý přídavek do světa Stargate a nebylo by to bez něj takové, jako nyní.


Překlad: Peacekeeper 777, korekce: Scimani


Zdroj | Zobrazeno: 9526× | 22.07.2010 18:47

Scimani | Stargate Universe | VFX | Komentáře (0)

Pravidla pro komentáře:

  • Věříme, že budete dodržovat základy slušného chování.
  • Netolerujeme rasismus, vulgaritu a urážky.
  • Používejte háčky, čárky a interpunkci: pište česky nebo slovensky.
  • Spoilery můžete psát až po vydání titulků k dané epizodě.
  • Odkazy ke stažení epizod vám dáváme k dispozici, jiné zdroje sem neuvádějte.
  • Reklama v jakékoliv formě včetně odkazů je zakázána.
  • Držte se tématu novinky.
  • Vyhrazujeme si právo příspěvky nedodržující výše uvedená pravidla upravovat, případně mazat.


K článku nejsou zatím žádné komentáře!

Přidání komentáře



Bold text Italics Underline Strikethrough Link Code    :-) ;-) 8-) :-D :-P :-O :-( :-/ ;,( ]:-D :-[

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslici devatenáct: